رئیس شوراى هماهنگى مدیران عامل بانک‌هاى دولتى گفت: سپرده گذاران به توصیه‌هاى بانک مرکزى توجه و عمل کنند.
کد خبر: ۴۵۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ 15 July 2017
به گزارش تابناک : محمدرضا حسین زاده گفت: وضعیت همه بانک‌ها و مؤسسات مجوزدار از شرایط بسیار مطلوبى برخوردار است و مردم به برخى از شایعات که در جهت تخریب اعتماد مردم به نظام بانکى کشور صورت مى گیرد، توجه نکنند، چون بانک هاى کشور از اعتبار و اعتماد بالایى برخوردار هستند. 
 
محمد رضا حسین زاده در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران ابراز داشت: از سپرده گذاران بانک‌ها و مؤسسات مالى درخواست داریم ضمن حفظ آرامش، به توصیه هاى منطقى بانک مرکزى توجه کرده و به آن عمل کنند. 
 
رئیس شوراى هماهنگى مدیران عامل بانک‌هاى دولتى در پاسخ به سؤالى در خصوص حمایت از طرح هاى تولیدى و اقتصاد مقاومتى گفت: عملکرد بانک هاى دولتى و نیمه خصوصى در ارتباط با اقتصاد مقاومتى در سال ۱۳۹۵ بسیار درخشان و تأثیرگذار بوده به نحوى که بار‌ها رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصادى و دارایى و وزراى مرتبط با تولید و همچنین رئیس کل بانک مرکزى از عملکرد این بانک‌ها در حمایت از تولیدات داخلى قدردانى کرده اند. 
 
وی افزود: در سال ۱۳۹۵ بانک هاى دولتى و نیمه خصوصى با پرداخت مبلغ بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان به تعداد بیش از ۲۵ هزار واحد تولیدى در کشور، ظرفیت تولید و اشتغالزایى این واحد‌ها را افزایش داده‌اند و اکنون نیز همه ما مصمم هستیم تا در راستاى فرمایش مقام معظم رهبرى که امسال را نیز سال اقتصاد مقاومتى با رویکرد تولید و اشتغال نامگذارى فرموده‌اند وهمچنین در راستاى دستورات و تأکیدات رئیس جمهور محترم، معاون اول محترم و دولت تدبیر و امید بیش از سال گذشته از واحدهاى تولیدى بویژه از واحدهاى نیمه تمام حمایت همه جانبه داشته باشیم تا به امید خدا در پایان سال ۱۳۹۶ نیز کارنامه و عملکردى بهتر از سال قبل داشته باشیم. 
 
هشدار بانک ملی 
 
این هفته همچنین بانک ملی ایران نسبت به هر گونه سوء استفاده افراد کلاهبردار از طریق ارسال پیامک‌های مشکوک با محتوای دریافت جایزه هشدار داد. 
 
به تازگی برخی شیادان با ارسال پیامکی با مضمون برنده شدن در جایزه از مردم کلاهبرداری کرده اند. 
 
در متن این پیامک آمده است: شما به دلیل پرداخت به موقع قبض، برنده یک دستگاه تبلت شده اید. جهت دریافت هدیه خود مبلغ اعلام شده را به کارت با شماره زیر واریز نمایید. 
 
بانک ملی ایران تاکید می‌کند برای پیشگیری از هر گونه کلاهبرداری احتمالی و متضرر شدن، هموطنان در صورت دریافت این گونه پیامک‌های مشکوک، از پاسخ دادن و یا هر گونه واریز وجه خودداری کنند. 
 
سداد، نشان کیفیت را در سومین کنفرانس بین المللی کیفیت دریافت کرد
 
در این کنفرانس، تندیس همایش توسط معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان استاندارد کشور به فرامرز خالقی مدیر عامل شرکت داده ورزی سداد اهدا شد. 
 
سومین کنفرانس بین المللی کیفیت با رویکرد بررسی و تبیین روش‌های دستیابی به محصولات و خدمات درجه یک بنگاه‌های اقتصادی برگزار شد که شرکت و داده ورزی سداد این تندیس را در میان تعداد زیادی از شرکت‌های مطرح دریافت کرد. 
 
شایان ذکر است هلدینگ سداد متشکل از سه شرکت پرداخت الکترونیک سداد، شرکت پشتیبانی ابزارهای رایانه‌ای سداد و شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا پیشرو در زمینه ارائه خدمات الکترونیکی و بستر ساز خدمات امن و پر سرعت بانکداری الکترونیکی است که با عرضه محصولات ارزشمند بانکی در حوزه پرداخت به عنوان بازوی اجرایی بانک ملی ایران، توانسته است هم نیازهای اساسی بانک ملی ایران را در این حوزه پاسخگو باشد و هم به بانک‌ها و شرکت‌های دیگر خدمات مرتبط را ارائه دهد.
 
معاون منابع انسانی بانک ملی ایران گفت: در سه سال گذشته با انعقاد قرارداد بیمه‌ای میان این بانک و بیمه البرز، علاوه بر کاهش هزینه درمان خانواده بزرگ بانک ملی ایران، هزینه‌های این بانک در بخش درمان هم کاهش یافته است. 
 
حسین بارانی در چهارمین همایش مشترک بانک ملی ایران و شرکت بیمه البرز با بیان این مطلب افزود: خانواده بانک ملی ایران شامل کارکنان شاغل و بازنشسته و افراد تحت پوشش آن‌ها در حدود ۱۹۸ هزار نفر را تشکیل می‌دهند که نیازهای درمانی متنوعی دارند؛ برآورده کردن مطلوب این نیاز‌ها علاوه بر هزینه‌های قابل ملاحظه‌ای که برای این بانک در بردارد، نیاز به تخصص‌های مختلفی نیز دارد. 
 
معاون منابع انسانی بانک ملی ایران تاکید کرد: بیمه البرز با کارشناسان خبره‌ای که در اختیار دارد توانسته است در سه سال گذشته خدمات بیمه‌ای خوبی را در بخش درمان به بانک ملی ایران ارائه دهد و سطح رضایتمندی بیمه‌شدگان را در این بخش افزایش دهد. 
 
بارانی در پایان اظهار کرد: در کنار پرداختن به بیمه‌های درمانی باید از فرصت بیمه مرهونات نیز استفاده کرد و در این زمینه بیمه البرز از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است. 
 
مهدی لطیفی رییس اداره کل رفاه و درمان بانک ملی ایران نیز در این مراسم گفت: دغدغه مسائل درمانی کارکنان، بازنشستگان و افراد تحت پوشش آن‌ها جزو سیاست‌های محوری هیات مدیره بانک است. 
 
لطیفی تاکید کرد: انعقاد قرارداد با بیمه البرز با امکانات متنوعی که در اختیار دارد، بهترین راهکاری بود که علاوه بر تامین تنوع خدمات درمانی، به صرفه جویی در بودجه درمانی بانک ملی ایران کمک کرد. 
 
در ادامه این همایش حسین دشتی عضو هیأت مدیره موسسه همیاری کوثر با اشاره به قرارداد میان بانک ملی ایران و بیمه البرز گفت: پیش از انعقاد قرارداد همکاری با بیمه البرز، ۴۰ درصد بودجه بانک ملی ایران در بخش درمان صرف درمان‌های بستری و ۶۰ درصد صرف درمان‌های سرپایی می‌شد. 
 
وی افزود: انعقاد قرارداد با بیمه البرز بار سنگینی را در این بخش از دوش بانک ملی ایران برداشت و نیاز درمان‌های تخصصی همکاران را هم برآورده کرد. 
 
احمد صفرزاده معاون فنی بیمه البرز هم در این همایش با اشاره به اجرای قرارداد با بانک ملی ایران گفت: فلسفه بیمه البرز از اجرای قرارداد بیمه‌های درمانی، افق بلند مدت همکاری با بانک ملی ایران است. 
 
وی افزود: باید تلاش شود تا همکاری بیمه البرز و بانک ملی ایران در سایر زمینه‌ها نیز محقق گردد. 
 
در ادامه چهارمین همایش مشترک بانک ملی ایران و بیمه البرز، با برگزاری پانل کارشناسی، مسائل درمانی کارکنان و بازنشستگان این بانک مورد بررسی قرار گرفت. 
 
میزان تسهیلات قرض الحسنه پرداختی از سوی بانک ملی ایران طی سال گذشته (۱۳۹۵) نسبت به سال قبل ۴۵ درصد و نسبت به نخستین سال فعالیت دولت تدبیر و امید (۱۳۹۲) معادل ۷۴ درصد رشد کرده است. 
 
این بانک در سال ۱۳۹۲ بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده و این عدد در سال بعد با رشد ۲۹ درصدی به بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال رسیده است. 
 
محدودیت منابع در سال ۱۳۹۴ باعث کاهش ۸ درصدی میزان تسهیلات پرداختی شد، اما در سال ۱۳۹۵ این رقم ۴۵ درصد بیشتر شده و به عددی حدود ۲۹ هزار میلیارد ریال رسیده است. 
 
به طور کلی تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده از سوی بانک ملی ایران طی چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید، حدود ۸۷ هزار میلیارد ریال بوده که بیش از ۴ میلیون و ۹۰ هزار فقره تسهیلات را شامل می‌شود. 
 
بانک ملی ایران در نخستین کنفرانس ملی ساخت ایران تندیس حمایت از تولید، خدمات و رضایت مندی مشتری را دریافت کرد. 
 
این تندیس به پاس سال‌ها خدمات موثر بانک ملی به مشتریان خود، توسط معاون وزارت نفت به بانک ملی ایران اهدا شد. 
 
کنفرانس ملی ساخت ایران با رویکرد حمایت از تولید، خدمات و رضایت مندی مشتری، با حضور مسئولان دولت، خانه صنعت و معدن، اتاق اصناف و بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران و نمایندگانی از وزارتخانه ها، سازمان ها، نهادهای پژوهشی و تلاشگران عرصه تولید، صنعت و خدمات در سالن مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی برگزار شد. 
 
تشویق و ترغیب تولیدکنندگان داخلی، ارج نهادن به تولیدات داخلی برای صادرات و معرفی بیشتر و کمک به رشد شرکت‌های تولیدی کوچک و متوسط از اهداف این کنفرانس بود. 
 
در این همایش ۴۰ برند پیشگام، ممتاز و برجسته کشور در حوزه بانکداری، بیمه، موادغذایی، صنعت و معدن، فناوری، نفت و گاز، پوشاک و لوازم خانگی مشارکت و حضور داشتند. 
 
در ادامه این همایش ملی، مسئولان بخش دولتی و خصوصی و جمعی از اساتید، کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی در پانل‌هایی با موضوعات تجارت، تولید و خدمات داخلی و نقش آن در رضایتمندی مشتری و همچنین راهکارهای توسعه اقتصادی بنگاه‌های خصوصی سخنرانی کردند. 
 
همزمان با برگزاری کنفرانس ملی ساخت ایران، نمایشگاهی از دستاورد‌ها و محصولات واحدهای صنعتی بزرگ و شرکت‌های تولیدی وخدماتی کشور برپا شد. 
 
در اجرای سیاست‌های ابلاغی دولت محترم و تأکید دستگاه‌های نظارتی مبنی بر خروج بانک‌ها از بنگاه داری، بانک ملی ایران در سال ۱۳۹۵ موفق شد حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال از سهام شرکت‌های تحت پوشش خود را واگذار کند. 
 
این بانک توانست در سال گذشته حجم سرمایه گذاری خود را نیز به همین میزان کاهش دهد و در شاخص واگذاری از رشد ۱۴۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۴ برخوردار شود که این میزان بیشترین رشد در سیستم بانکی کشور است. 
 
در سال ۱۳۹۵ دولت تدبیر و امید سرمایه پایه بانک ملی ایران را افزایش داد و از سوی دیگر این بانک نسبت به واگذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال سهام شرکت‌های تحت پوشش خود اقدام کرد. این دو رویداد موجب شد تا بانک ملی ایران در ارتقای نسبت سرمایه پایه به حجم سرمایه گذاری خود از توفیق چشمگیری برخودار شود. 
 
رفع مشکل بیکاری، یکی از مهمترین دغدغه‌های امروز جامعه ماست و بانک ملی ایران در حد خود تلاش کرده بخشی از این مشکل را برطرف کند. 
 
پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به منظور ایجاد مشاغل خرد یکی از اقداماتی است که می‌تواند به ایجاد مشاغل پایدار و کم هزینه منجر شود. 
 
در این زمینه بانک ملی ایران طی چهار سال دولت تدبیر و امید اقدامات موثری انجام داده است. اطلاعات سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ نشان می‌دهد این بانک دست کم برای ۱۸۵ هزار پرونده شغلی در حوزه مشاغل خانگی و خود اشتغالی تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده است. 
 
خود اشتغالی کمیته امداد امام خمینی (ره)، خود اشتغالی و مشاغل خانگی بهزیستی، خود اشتغالی و مشاغل خانگی بنیاد شهید و نیز مشاغل خانگی وزارت کار، از جمله بخش هایی بوده اند که بانک ملی ایران به آن‌ها تسهیلات پرداخته است. 
 
بانک ملی ایران در این دوره چهار ساله بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به این بخش‌ها تخصیص داده است. 
 
موزه بانک ملی ایران افتتاح شد 
 
این هفته موزه بانک ملی ایران با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.
 
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در مراسم افتتاح این موزه دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، دکتر علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، دکتر زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مهندس سید حسین هاشمی استاندار تهران، دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران، اعضای هیات مدیره بانک و جمعی از کارشناسان و علاقه‌مندان به عرصه فرهنگ و هنر حضور داشتند.
 
موزه بانک ملی ایران در محل قدیم صندوق قرض الحسنه پس انداز ملی ایران، در خیابان فردوسی رو به روی سفارت آلمان واقع است.
 
این موزه شامل مجموعه‌ای از سکه ها، نقاشی‌های مدرن و کلاسیک، اشیای قیمتی اهدا شده از سوی بزرگان دنیا و نیز اسناد معاملات بزرگ است.
 
موزه بانک ملی ایران، راوی ۸۹ سال افتخار 
 
مدیرعامل بانک ملی ایران افتتاح موزه این بانک را اقدامی مهم در راستای شناساندن تاریخ کشور و بانک ملی ایران به عموم مردم ارزیابی کرد و گفت: وجود سکه‌های دوره هخامنشی، نقاشی‌های مدرن و کلاسیک، اشیای قیمتی اهدا شده از سوی بزرگان دنیا و نیز اسناد معاملات بزرگ در موزه بانک، نشان دهنده اعتمادی جدی به این بانک در سطح جامعه است.
 
دکتر محمد رضا حسین زاده در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان این که در گذر ۸۹ ساله عمر بانک، مجموعه‌های بی نظیری در آن جمع آوری شده است، گفت: در نگاهی گذرا، عظمت و ابهت این بانک و جایگاه ویژه آن در عرصه تاریخ کشور مشهود است. 
 
به گفته وی، موزه بانک ملی ایران مجموعه سکه‌های ایرانی از دوره هخامنشی تا پهلوی را در قالب ۴۰ آلبوم و ۱۰ هزار و ۳۷ سکه در خود جای داده است. 
 
حسین زاده با اشاره به این که این بانک همیشه نگاهی ویژه به هنر و صنایع دستی کشور داشته و در دوره‌های مختلف به منظور حمایت از صنایع دستی و فرهنگ کشور، مجموعه‌ای از آثار هنری ساخته شده از طلا و مس و نقره را جمع آوری کرده است، گفت: این آثار با نهایت دقت و امانتداری در موزه بانک نگهداری شده و این مجموعه را به گنجینه‌ای ارزشمند از هنر تبدیل کرده است. 
 
مدیرعامل بانک ملی ایران افزود: این بانک در همه دوره ها، بزرگترین بانک کشور و یکی از بزرگترین بانک‌های منطقه بوده، به طوری که در سال ۱۳۵۷ نمایندگان حدود ۱۲۰ کشور به جشن سالگرد تاسیس بانک ملی ایران دعوت شده اند و ۴۶ فقره از هدایای شرکت کنندگان در آن، اکنون در موزه موجود است. 
 
رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران همچنین اعلام کرد: برخی اسناد با ارزش که به فراخور فعالیت ۸۹ ساله بانک ملی ایران ایجاد و جمع آوری شده، در موزه نگهداری می‌شود. 
 
حسین زاده در ادامه با بیان این که عملیات احداث ساختمان موزه بانک ملی ایران در ۱۳۱۵ به پایان رسیده و تاثیرات معماری دوره ساسانی و هخامنشی در آن مشاهده می‌شود، گفت: این ساختمان که خود یک اثر هنری ارزشمند است، از سال ۱۳۱۸ تا ۱۳۹۵ در اختیار صندوق پس انداز ملی ایران بوده و در تمامی این سال‌ها با نهایت دقت، حفظ و حراست شده است. 
 
مدیرعامل بانک ملی ایران درباره نحوه اداره این موزه نیز گفت: ما بر اساس دستورالعمل‌های سازمان میراث فرهنگی مجموعه موزه بانک را اداره خواهیم کرد. 
 
به گفته وی، امنیت موزه بانک ملی ایران به بهترین شکل تامین شده و از انواع سنسورهای لرزشی، دزدگیرهای الکترونیک، حفاظ روی پنجره، دوربین‌های مداربسته، درهای چرخان، درهای اتوماتیک و ویترین‌های امن در آن استفاده شده است. 
 
موزه بانک ملی ایران چهارشنبه ۲۱ تیر ماه در محل سابق صندوق پس انداز ملی ایران واقع در خیابان فردوسی مقابل سفارت آلمان افتتاح شد.
 
بازدید از موزه بانک ملی ایران برای عموم امکان پذیر است.

منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار