دونالد ترامپ تصریح کرد که به عربستان سعودی گفته بود اگر صدها میلیارد دلار برای خرید تسلیحات و تجهیزات آمریکایی و سرمایه‌گذاری در آمریکا کنار نگذارند، به عربستان سعودی سفر نمی‌کند.
کد خبر: ۴۶۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹ 16 July 2017
به گزارش تابناک : در حالی که بسیاری رسانه‌های غربی از اولین سفر خارجی دونالد ترامپ در مقام رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی انتقاد کرده بودند، او اخیرا دلیل انجام این سفرش را توضیح داده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با «سی‌بی‌ان» گفت که در دیدار اخیرش با رئیس‌جمهور روسیه توانسته با او کنار بیاید و این موضوع خوبی است.

دونالد ترامپ همچنین تاکید کرد که اهدافش با ولادیمیر پوتین تفاوت دارند زیرا او برای آمریکا و پوتین برای روسیه تلاش می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از مصاحبه به موضوع سفرش به عربستان سعودی و همچنین اختلافات اخیر در قبال قطر پرداخت.

ترامپ با تاکید بر اینکه روابط او با کشور قطر خوب است، افزود که هیچ مشکلی در خصوص ادامه حضور پایگاه نظامی آمریکا در قطر وجود ندارد.

او افزود: «اگر مجبور شویم قطر را ترک کنیم ۱۰ کشور آماده ایجاد پایگاه نظامی برای ما هستند و معتقدم که این کشورها حاضرند هزینه ساخت این پایگاه‌ها را هم بدهند».

رئیس‌جمهور آمریکا به سفر اواخر اردیبهشت خود به عربستان سعودی هم اشاره کرد و گفت که او به سعودی‌ها گفته بود برای انجام این سفر، باید صدها میلیارد دلار برای آمریکا کنار بگذارند.


وی تصریح کرد: «دو روز خیلی خوب (در عربستان سعودی) داشتم. عربستان سعودی صدها میلیارد دلار برای خریدن هواپیماهای ما،

تجهیزات نظامی ما و سرمایه گذاری در کشور ما کنار گذاشتند و من گفتم که شما باید این کار را بکنید وگرنه من(به عربستان سعودی)

نمی‌آیم. همه این قراردادهایی که بسته شد،‌قراردادهای خوبی برای کارگران آمریکایی بود».

وی در ادامه از نشست موفق خود با کشورهای شرکت کننده در اجلاس ریاض و تاثیر مثبت آن در آینده برای «مقابله با تروریسم» هم سخن گفت.





منبع : سی بی ان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار