کارگاه آموزش عکاسی به همت حوزه هنری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.
کد خبر: ۴۶۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 16 July 2017

به گزارش تابناک : رحمان مجرد؛ مسوول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل از برگزاری دوره آموزشی مشترک عکاسی بین حوزه هنری و کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه رویکرد کانون پرورشی فکری و حوزه هنری، حرکت به سمت تربیت هنرمند متعهد و ایجاد جریان های هدایتگر بر بنیاد تولید و نمونه آفرینی هنری استوار است. در گام نخست؛ دوره آموزشی مشترک عکاسی را در تابستان 1396 در شهر هشجین برگزار می نماید.

مجرد بیان کرد: هدف ما از برگزاری این دوره مشترک آموزشی؛ توجه به پتانسیل های موجود در شهرستان های مرزی و استعدادیابی، آشنایی علاقمندان جوان با اصول فنی عکاسی، زیبایی شناسی و انتقال معنا و مفهوم است. و اصلی ترین رویکرد این دوره، می تواند تربیت هنرمندی باشد که به جای از بَر کردن چند نام و اصطلاح در حوزه عکس و عکاسی، مهارت عکاسی کردن را به صورتی عملی و علمی بیاموزد.

مسوول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل اضافه کرد: یك عكاس یا هنرمند برای انتقال مفاهیم، باید به سه اصل؛ تجربه، شناخت مبانی هنرهای بصری و ابزار کار هنری مسلط باشد. و تولید هر اثر هنری و درك درست آن؛ نياز به يك شناخت اوليه از اصول و مباني آن دارد. لذا جریان سازی و توجه به نسل جوان، ایجاد فضایی برای گفت‌وگو، فراهم آوردن فرصتی برای تبادل نظر و تولید اثر هنری، در بحث آموزش های هنری به یک ضرورت تبدیل شده است.

گفتنی است: این دوره آموزشی مشترک عکاسی، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان شهر هشجین با مربی گری؛ سیدساجد یعقوبی و احمد زعفری برگزار می شود.






منبع : حوزه هنری استان ها 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار