کد خبر: ۴۶۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 17 July 2017

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد آمار ناباروری در استان بالا بوده و به همین دلیل تمایل به فرزندخواندگی نیز رو به افزایش است.

خسرو امیدوار در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۰ کودک بد سرپرست و بی‌سرپرست در هفت مرکز بهزیستی نگه‌داری می‌شوند.

وی افزود: علاوه بر این ۱۰۰ کودک نیز در خانواده جایگزین که خانواده اقوام نزدیک است، نگه‌داری می‌شوند و بهزیستی جهت حمایت از کودکان ماهانه ۲۷۰ هزار تومان هزینه نگه‌داری به این خانواده‌ها پرداخت می‌کند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تأکید کرد: مراجعه به فرزندخواندگی بالا بوده و سالانه ۸۰ الی ۱۰۰ مورد مراجعه داریم اما در مقابل کودکان دارای شرایط فرزندخواندگی محدود هستند و سالانه نزدیک ۱۸ الی ۲۰ کودک به فرزندخواندگی سپرده می‌شوند.

امیدوار با بیان اینکه در مناطق محروم و روستایی نیز جهت حمایت از کودکان توسعه مهدهای روستایی در دستور کار است، اضافه کرد: در وضعیت فعلی هشت هزار و ۵۰۰ کودک از خدمات سه هزار و ۳۳ مهدکودک استفاده می‌کنند.

وی تأکید کرد: در خانواده‌هایی که برای شهریه مهدکودک توان مالی ندارند، هزینه شهریه پرداخت می‌شود بطوریکه سال گذشته برای دو هزار کودک شهریه پرداخت شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همچنین به توزیع یک وعده غذای گرم برای کودکان مناطق محروم با هدف ممانعت از سوءتغذیه اشاره کرد و گفت: سال گذشته سه هزار کودک به مدت ۱۳۰ روز یک وعده غذایی دریافت کرده‌اند.

امیدوار همچنین به شناسایی ۱۹۹ کودک کار و خیابانی در استان اشاره کرد و با تأکید به ساماندهی و دریافت کامل اطلاعات معیشت آن ها افزود: تلاش بهزیستی کاهش سطح آسیب کودکان کار و خیابانی است.

انتهای پیام/ مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار