معاون اجتماعی بهزیستی اردبیل از ثبت بیش از 2 هزار طلاق در یک سال گذشته در استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۴۶۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 17 July 2017
به گزارش تابناک : خسرو امیدوار در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت طلاق در استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته در سطح استان اردبیل بیش از ۲ هزار طلاق به ثبت رسیده است بطوریکه بیش از 562 دو مورد نیز در مراکز مشاوره سازمان بهزیستی به صلح و سازش منجر شده است. 

به گفته معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل، در سه ماهه اول سال جاری نیز از ۶۴۰ مورد مراجعه به بهزیستی برای طلاق ۱۲۱ مورد به صلح و سازش منجر شده است. 

وی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی ۳۷ پرونده در دفتر زنان تشکیل شده است، گفت: این پرونده شامل زنان در معرض آسیب ناشی از فوت همسر، طلاق همسر و کارافتادگی بوده است. 

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل در ادامه با اشاره فعالیتهای حوزه زنان از تشکیل 37 پرونده در دفتر زنان خبر داد و گفت: این سازمان خدمات متنوعی در حوزه زنان انجام داده بطوریکه این دفتر اقدام به پرداخت شهریه 217 نفر از فرزندان خانواده های تحت پوشش تا مقطع کارشناسی کرده است.

امیدوار با بیان اینکه کودک آزاری در سه ابعاد جسمی، جنسی، غفلت و مسامحه و جسمی و جنسی وجود دارد، یادآور شد: سال گذشته در استان اردبیل ۴۲۴ مورد کودک آزاری ثبت شده که ۲۸۸ مورد کودک آزاری پسران و  ۱۴۱ مورد کودک آزاری مربوط به دختران بوده است بطوریکه اغلب این کودک آزاری ها در استان غفلت و مسامحه خانواده ها بوده است. 

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل همچنین به شناسایی ۱۹۹ مورد کودک خیابانی در اردبیل اشاره کرد و افزود: برای این کودکان پرونده تشکیل شده است که آموزش های لازم به آنها وخانواده‌های آنها داده شود و در صورت لازم کمک مادی هم به خانواده‌های آنها داده می شود. 

وی در ادامه با اشاره به افزایش فرزندخواندگی در استان اردبیل گفت: بررسی‌های اخیر نشان می دهد که آمار ناباروری در استان بالا رفته است بطوریکه سالانه ۸۰ الی ۱۰۰ مورد مراجعه در استان اردبیل وجود دارد ولی به دلیل محدودیت شرایط فرزند خواندگی سالانه حدود ۱۸ تا ۲۰ کودک به فرزندخواندگی سپرده می‌شوند.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار