رييس جمهوري ارمنستان تهديد کرد اگر ضرورت ايجاب کند، اين کشور از موشک هاي اسکندر استفاده خواهد کرد.
کد خبر: ۴۶۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 19 July 2017
به گزارش تابناک اردبیل،آران  نیوز به نقل از پايگاه اينترنتي «نيوز ارمنستان» نوشت: سرژ سرکيسيان در گفتگو با تلويزيوني ارمنستان که در لباس نظامي انجام شد، در پاسخ به اين سوال که چه چيزي ارمنستان را مجبور به استفاده از موشک اسکندر خواهد کرد، گفت : « اگر نياز باشد. فراموش نکنيد که اين مصاحبه را فقط شهروندان ارمنستان تماشا نمي کنند. شما مرا مجبور به جواب دادن به سوالي مي کنيد که بسياري از سرويس هاي ويژه منابع هنگفتي را براي يافتن پاسخ آن صرف مي کنند.

سرکيسيان گفت : « کسي که فکر مي کند موشک اسکندر معناي روحي و رواني دارد، درک کاملي از سيستم موشکي اسکندر ندارد.

همچنين به گزارش پايگاه اينترنتي «ويرتوالاذ» جمهوري آذربايجان ، سرژ سرکيسيان در اين مصاحبه درباره حل مساله قره باغ نيز گفت : « طي ۲۰ سال گذشته ، ما هيچ گاه درباره گذشت در اين باره، گفتگو نکرده ايم. همواره گفته ايم و مي گوييم که به حل مناقشه براساس تفاهم ها تمايل داريم. اين ها، مفاهيم متفاوتي هستند. من مطمئن هستم که اگر اين مساله ۲۰ سال بعد از اين نيز حل نشود، در طرف ارمني هيچ  تمايلي به گذشت به منظور ملايم تر کردن وضعيت ايجاد نخواهد شد. زيرا، گذشت نمي تواند به حل مساله منجر شود.

سرژ سرکيسيان در پاسخ به کساني که خواهان تجديدنظر در روابط ارمنستان با روسيه به دليل فروش تسليحات به جمهوري آذربايجان هستند نيز گفت : « اين سخنان، بسيار خطرناک است و مي تواند وضعيت بسيار بدي را ايجاد کند. زماني که مي گوييد در مناسبات تجديدنظر شود، تجديدنظر يا بهبود روابط با چه کسي را در نظر مي گيريد؟ رابطه با ترکيه يا رابطه با ناتو را؟ آيا فکر مي کنيد که همه آغوش خود را باز کرده اند که ارمنستان را در آغوش بگيرند؟

سرکيسيان درباره نتيجه فروش تسليحات روسي به جمهوري آذربايجان نيز گفت : « فروش اين تسليحات، بدترين مساله در مناسبات روسيه و ارمنستان است. اما، هنوز هيچ چيز مهمي روي نداده است.  اگر فروش اين تسليحات، نتيجه جدي نداشته باشد، ما آن را فعاليت درازمدت سياسي روسيه براي تثبيت وضعيت در منطقه محسوب خواهيم کرد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
فقط همین رو تو منطقه کم داریم که ارمنستان و آذربایجان به جان هم بیافتند و بازار اسلحه رونق بگیرد.

ارمنستان هم ظاهرا خیلی عجله دارد به سرنوشت سوریه و عراق و یمن و افغانستان و لبنان ملحق شود. فقط اندازه یک کشیدن ماشه فاصله دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار