تامین امنیت در زندانهای استان اردبیل از اولویت‌های اصلی بوده که باید در این زمینه تمامی دست‌اندرکاران امر اهتمام جدی داشته باشند.
کد خبر: ۴۶۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 19 July 2017
به گزارش تابناک : مراد فتحی در نشست با کارکنان شیفتی زندان‌های استان اردبیل اظهار داشت: کارکنان شیفتی بخش عظیمی از بار زندان و امنیت آن را به دوش می‌کشند و نقش بسزایی در تامین امنیت در زندان‌های استان دارند.

وی افزود: همچنان که انجام صحیح و بی‌نقص امورات محوله وظیفه کارمند و نظارت و ارزیابی نحوه عملکرد کارکنان حق مسئولان بوده سوال کردن نیز حق پرسنل و پاسخگویی به سوالات وظیفه مسئولان است که نباید در این زمینه کوتاهی کرد و با پاسخ‌های شفاف زمینه‌ساز جلب اعتماد این افراد شد.

فتحی تلاش‌های انجام شده برای رفاهیات پرسنل زندان‌های استان را وظیفه سیستم اداری دانست و با سخت و زیان آور خواندن کار در زندان به ویژه در مشاغلی که رویارویی مستقیم با زندانی دارند، گفت: در مشاغلی مانند زندانبانی باید تا جایی که قانون اجازه می‌دهد و اعتبارات یاری می‌کند کارمند از نظر مالی در رفاه باشد چرا که این گونه مشاغل فرسایش می‌آورند و حداقل چیزی که می‌تواند بخشی از زحمات را جبران کند همین بحث تامین مالی و رفاهی کارمند است.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل با اشاره به نقش مهم مشاغل شیفتی زندانبانی در تامین امنیت زندان‌ها بیان کرد: مخاطرات زندانبانی از جایی شروع می‌شود که زندانبان با زندانی در تماس مستقیم است و در نتیجه توجه جدی به این شغل و رعایت نکات امنیتی توام با دیدگاه اسلامی انسان‌مدار باید مورد توجه آنها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید مددکاری و امور اصلاحی و تربیتی نیز از این نقطه شروع شود و نیروهای شیفتی به کارهای خود اهتمام و اهمیت بیشتری قائل شوند چرا که یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مشاغل زندانبانی را در اختیار دارند که هم با امنیت و هم اصلاح و تربیت عجین است و باید هر دو کفه این ترازو حفظ شود تا بتوانیم بگوییم سیستم ما زندانبانی اسلامی است.

 




منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار