استاندار اردبیل گفت: ما به دنبال راه‌اندازی دومین کمپ جمع‌آوری معتادان و نگهداری آنها در شهر اردبیل هستیم که باید شهرداری اردبیل بخشی از این هزینه‌ها را تامین کند.
کد خبر: ۴۶۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷ 19 July 2017
به گزارش تابناک : مجید خدابخش در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل بر ضرورت توجه به کمپینگ معتادان متجاهر را از سوی شهرداری اردبیل تاکید کرد و گفت: اعتیاد به عنوان یک آسیب دامنگیر امروز منشا بسیاری از آسیهای دیگر در جامعه است. 

به گفته استاندار اردبیل، شهرداری اردبیل توانسته اقدامات خوبی را در حوزه فرهنگی و آموزشی و اطلاع‌رسانی انجام دهد به طوریکه این فعالیت‌ها به ایجاد نشاط و شادابی در جامعه و آگاه‌سازی فراگیر منجر شده است. 

استاندار اردبیل، برگزاری مستمر جلسات پیشگیری از اعتیاد در شهرستان‌ها را یادآور شد و افزود: در حال حاضر اعتیاد به عنوان یکی از پنج آسیب مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و در اولویت اقدامات و فعالیت‌های ما نیاز قرار دارد بطوریکه باید بتوانیم تمام با تمام تلاش خود در  رویکرد فرهنگی و اجتماعی و پیشگیرانه در این حوزه وارد شویم.

وی در ادامه با بیان اینکه بهزیستی در بخش راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی و اهمیت دادن به مسئله پیشگیری اولیه تلاش های خوبی انجام داده است، بیان کرد: اعتیاد به عنوان یک آسیب دامنگیر امروز منشا بسیاری از آسیبهای دیگر در جامعه است که انتظار می رود در همه حوزه‌ها برخورد جدی با این پدیده شوم انجام شود. 

وی عنوان کرد: در کنار پیشگیری اولیه به عنوان یک اولویت جدی باید در صدور حکم و مبارزه با مواد مخدر نیز قاطع عمل کنیم چرا که اگر این زنجیره کامل نشود قطعا در این بحث دچار مشکلات جدی‌تری خواهیم شد. 

خدابخش با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به حوزه پیشگیری و درمان اضافه کرد: بیش از 50 درصد معتادان در کشور شاغل و متاهل هستند و باید به دنبال راهکاری باشیم تا آگاه‌سازی خانواده‌ها در این حوزه بیش از گذشته انجام شود.

استاندار اردبیل یادآور شد: مخدر به عنوان سومین تجارت پرسود جهانی است که قاچاقچیان از قبل این تجارت سودهای کلانی را به جیب می‌زنند بطوریکه در سطح دنیا هر روز یک مواد مخدر صنعتی جدید تولید و عرضه می‌شود که هنوز نام آن هم به گوش ما نرسیده است. 





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار