دومین جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری به میزبانی استان آذربایجان غربی برگزار می شود که استان اردبیل هم در این جشنواره شرکت خواهد کرد .
کد خبر: ۴۶۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 23 July 2017
به گزارش تابناک : قادر تقی زاده معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل گفت : در دومین جشنواره سفره ایرانی ، فرهنگ گردشگری در ۴الی ۶مرداد به میزبانی استان آذربایجان غربی برگزار می شود و استان اردبیل هم در این جشنواره حضور به عمل خواهد آورد. 
وی گفت : جشنواره سفره ایرانی ، فرهنگ گردشگری به صورت منطقه ایی برگزار می شود و در این دوره چهار استان آذربایجان شرقی‌ ، آذربایجان غربی ، زنجان و اردبیل حضور دارند.
معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل گفت : سال گذشته ۳غذای بومی استان اردبیل در این جشنواره معرفی شد که پیچاق قیمه اردبیل و رستوان ضیافت به عنوان برتر انتخاب شدند  
تقی زاده گفت : جشنواره در دو بخش عرضه و مسابقه برگزار می شود که در بخش عرضه شرکت کننده با پخت غذا و فروش آن به معرفی غذاهای سنتی استان ها می پردارند و در بخش مسابقه هم از هر استان یک غذا و یک رستوان به عنوان برتر انتخاب می شوند ک در جشنواره ملی شرکت می کنند . 
وی گفت : در کنار غذاها صنایع دستی مرتبط با غذا ،گروه موسیقی و آلاچیق عشایر به منظور معرفی غذاهای عشایر شاهیون اردبیل حضور خواهند داشت.
معاون گردشگری میراث فرهنگی گفت : به منظور احیا و معرفی غذاهای بومی به نیل جوان برگزار این جشنواره ها ضرورت دارد .
تقی زاده اضافه کرد : از استان اردبیل دو داور در کنار ۳داور ملی که از تهران می آیند ور بخش داوری و یک مدری از اردبیل هم در این جشنواده حضور خواهند داشت .
 




منبع : بسیج 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار