معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل از پرداخت 10 میلیارد و 760 میلیون ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت پوشش این نهاد در سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۴۶۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ 23 July 2017
به گزارش تابناک : جهانبخش نژادجواد روز یکشنبه در جلسه بررسی طرح های اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد با اشاره به اینکه 50 درصد از طرح‌های اشتغال در مناطق محروم و دورافتاده استان اجراشده است، گفت: توسعه و پیشرفت مناطق محروم همواره در اولویت برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد و تلاش می شود با تخصیص اعتبارات لازم و پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان ساکن در این مناطق، گام‌های موثرتری در این زمینه برداشته شود.
وی افزود: در این راستا امسال 10 میلیارد و 760 میلیون ریال تسهیلات اشتغال در اختیار مددجویان ساکن در مناطق محروم و مرز‌نشین قرار گرفت تا آنان با تکیه بر استعداد و توانایی‌های خود بتوانند شغل مورد نظرشان را ایجاد کنند. 
وی اظهارکرد: بیشترین تسهیلات پرداختی به روستاییان تحت حمایت در زمینه دامپروری و کشاورزی است چون مناطق روستایی ظرفیت بسیار بالایی برای اجرای طرح‌های اشتغال زا در این حوزه ها دارند.
به گزارش روابط عمومی کمیته امداد استان اردبیل ، نژادجو با بیان اینکه اجرای طرح‌های صنایع دستی و زنبورداری نیز از طرح‌های مهم این نهاد در مناطق محروم است، اضافه کرد: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های ساکن در این مناطق تلاش می شود مسیر توانمندی و خوداتکایی آنان هموارتر گردد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان از واگذاری 77 دستگاه خودرو وانت نیسان به مددجویان روستایی در این مدت خبر داد و گفت: افراد معرفی شده به صندوق کارآفرینی امید، هم‌اکنون در مراحل پایانی دریافت تسهیلات قرار دارند تا پس از خرید خودرو بتوانند وارد بازار کار شوند.
وی اشتغال‌زایی، تقویت رونق اقتصادی و توسعه مناطق محروم را از جمله اهداف واگذاری خودرو به مددجویان روستایی عنوان کرد و افزود: واگذاری خودرو به مددجویان روستایی علاوه بر ایجاد اشتغال باعث تسهیل در روند عرضه محصولات دامپروری و کشاورزی تولیدی روستاها به شهرها می‌شود.
26 هزار و 238 خانوار در استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند. 




منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار