مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: سال گذشته میزان تسهیلات مشاغل خانگی اردبیل دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که امسال با افزایش ۱۰ برابری تسهیلات این میزان به ۲۲ میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر: ۴۶۶۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 24 July 2017
به گزارش تابناک : قاسم رحیمی ظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: سال گذشته میزان تسهیلات مشاغل خانگی اردبیل دو میلیارد و 800 میلیون تومان بود که امسال با افزایش 10 برابری تسهیلات این میزان به 22 میلیارد تومان رسیده است که امیدواریم با افزایش سقف این تسهیلات بتوانیم به تمامی اهداف مورد نظر در ارتباط با بهبود وضعیت اشتغال در استان دست یابیم.

وی افزود: خوشبختانه اجرای طرح‌های کارورزی نیز تا حد مورد انتظار توانسته ما را به اهداف مورد نظرمان نزدیک کند و روال کار به این شکل است که با ایجاد فرصت‌های شغلی برای نیروهای کاری جوان می‌توانیم شاهد رشد و توسعه اشتغال در آینده‌ای نزدیک باشیم و به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: سهمیه بخش مهارت‌آموزی 780 نفر و بخش کارورزی سه هزار و 500 نفر است که با هدف ارتقای سطح آموزش مهارت در محیط کار واقعی و طرح کارورزی با آموزش افراد در محیط کار در حال اجرا است و می‌تواند نرخ بیکاری را در حد قابل توجهی کاهش دهد.

رحیمی بیان کرد: در ارتباط با اجرای طرح مهارت‌آموزی هم تاکنون 9 هزار و 75 نفر از 127 واحد تولیدی ثبت نام کرده‌اند که در هم‌اکنون در مرحله پایش است و از این تعداد سه هزار و 500 نفر برای کارورزی به‌کارگیری می‌شوند.

محمد پورقلی مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد:  طرح مهارت‌آموزی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای اشتغال‌زایی در استان اردبیل نیز اجرا می‌شود که مهارت‌آموزان بعد از گذراندن دوره مهارتی، گواهینامه دریافت می‌کنند.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار