مراسم بزرگداشت روز ملی استان اردبیل، شنبه هفتم مرداد ماه با حضور مسئولان کشوری، اندیشمندان و صاحب‌نظران در تالار ایوان شمس تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۶۸۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 27 July 2017
به گزارش تابناک : این مراسم با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد از جمله «خانه اردبیل» هفتم مرداد و از ساعت 17:30 تا 20 با حضور مفاخر استان اردبیل در تهران و آحاد اردبیلی‌های مقیم تهران و با اجرای برنامه‌های متنوع از جمله موسیقی سنتی آذربایجان برگزار می‌شود.

در این مراسم از فعالان حوزه کسب و کار و کارآفرینان مقیم پایتخت که در یک سال اخیر با ایده‌های خلاقانه برای توسعه و رونق استان اردبیل سرمایه گذاری مولد داشته‌اند تقدیر می‌شود.

شرکت‌کنندگان در این همایش، یاد و خاطره بزرگانی چون مرحومان آیت‌الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی، سلطان‌الذاکرین سلیم موذن زاده اردبیلی، دکتر جابر عناصری تعزیه‌شناس و حجت‌الاسلام و المسلمین ابوذر بیدار از روحانیون انقلابی و مبارز که در یک سال اخیر بدرود حیات گفته‌اند، گرامی داشته می‌شود.

از مسئولان دولت، مجلس شورای اسلامی و شخصیت‌های برجسته دانشگاهی کشور برای سخنرانی در این مراسم دعوت به عمل آمده است.

سالروز استقرار صفویان به عنوان نخستین دولت ملی بعد از اسلام در ایران و تاجگذاری شاه اسماعیل صفوی و رسمیت مذهب تشیع در ایران به عنوان روز ملی اردبیل برگزیده شده است و هرساله آئین بزرگداشت این روز همزمان در اردبیل و تهران برگزار می‌شود.

شورای فرهنگ عمومی کشور در جلسه اخیر خود تصویب کرد که روز چهارم مرداد به عنوان روز ملی اردبیل و شیخ صفی‌الدین اردبیلی نامگذاری و برای ثبت در تقویم ملی، پرونده به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار