امام جمعه اردبیل گفت: سیستم انتخاب مدیران در دولت باید عوض شود و لازم است از تجربیات مهم دنیا در این خصوص استفاده کنیم.
کد خبر: ۴۷۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹ 05 August 2017
به گزارش تابناک اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه: لابی گری، سفارشی و جناحی عمل کردن، جناح های سیاسی دین خود را از جیب ملت پرداخت کردن و به فکر انتخابات آینده بودن، هم چاپلوسی دورویی و نفاق را پرورش می دهد و هم کشور را فلج می کند.
 
وی یادآور شد: نصب افرادی بر مدیریت‌های حساس که حتی یک  روز نه در آن مدیریت و نه در معاونت آن سابقه ندارند و دوپینگی بالا آمده و به صرف اینکه در انتخابات اثرگذار بوده‌اند و یا اگر قهر کنند بر انتخابات آینده و بر جایگاه حزب صدمه می‌زنند همه فاجعه است و مسیر آرمانی برای کشور داری نیست.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه با بحران مدیریت منابع انسانی در کشور روبه‌رو هستیم، اضافه کرد: در این زمینه سیستم انتخاب مدیران در دولت باید عوض شود و لازم است از تجربیات مهم دنیا در این خصوص استفاده کنیم.
 
به گفته وی توجه به امور زیربنایی و آینده نگری اصل مهم در اداره کشور است بطوریکه استفاده بیش از حد مجاز از سفره‌های آب‌های زیرزمینی ما را در زمان اندکی با چالش جدی روبه‌رو خواهد کرد و کشور هم از جهت آب شرب و هم از جهت کشاورزی دچار مشکل بسیار حادی خواهد شد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه  تا پایان سال 95 حدود 632 میلیون مترمکعب بیلان منابع آب زیرزمینی دشت اردبیل منفی می‌باشد، اضافه کرد: هرسال 15 میلیون مترمکعب به این بیلان منفی اضافه می‌شود به همین خاطر الزام و تسریع در مکانیزاسیون سیستم آبیاری کشاورزی مانند نماز خواندن بر دولت واجب است.

عاملی اضافه کرد: بحران مصرف انرژی است به حدی خطرناک و مشکل‌ساز است که در آینده قطره‌ای نفت برای صادرات وجود نخواهد داشت و تمام استحصالات نفتی به بنزین تبدیل خواهد شد و سیستم استفاده مستقیم از گاز برای گرمایش نیز سیستم درستی نیست و دست کشور را از درآمد هنگفت گازی خالی می‌کند.

وی بیان کرد: ملت ما چندین دهه است در حسرت سیاست متوازن است اما دولت‌ها تا حال به طور جدی به این مقوله وارد نشده اند و با عدم توازن، روستاها خالی و حاشیه‌نشینی تشدید و شهری مثل تهران از جهت جمعیت به حد انفجار رسیده است که در صورت خشکسالی و عدم تامین آب با بحران مواجه می‌شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رعایت اولویت در این موضوع بسیار حیاتی است تاکید کرد: روستائیان، عشایر و اصحاب تولید باید حق ویژه در کشور داشته باشند نه اینکه ما در تامین آب شرب قشلاقات عشایر مشکل داشته باشیم و در حالیکه یک صنعت‌گر باید مالیات بپردازد، سپرده‌های هنگفت بانکی با سود‌های سرسام آور مالیات ندارد.

به گفته امام جمعه اردبیل باورهای دینی، احساس‌های جمعی، روحیه حماسی، عرق ملی و تعلق و توجه به سرمایه‌های تاریخی ما را از بیگانگان جدا و متمایز می‌کند و اگر در این باب برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری نشود فردا دیگر چیزی نداریم تا پای گفتگوی تمدن‌ها بنشینیم و همه چیز ما آمریکایی و اروپایی می‌شود.

عاملی گفت: بالا رفتن آمار نزاع، درگیری، طلاق، فساد، دزدی، خیانت و قتل‌های ناموسی همه نشان از حضور تفکر و مدنیت بیگانه است که آداب و رسوم کمرشکن، نهاد مقدس خانواده را با بحران مواجه ساخته و قطعا در آینده ازدواج سفید به راحتی در جامعه به راه خواهد افتاد.

وی افزود: وجود اختلاس‌ها و خیانت‌های مالی هشدار است و هیچ نقاب پنهانی در بیت المال نباید وجود داشته باشد و رابطه ارباب‌رجوع و کارمند مخصوصا در گلوگاه‌ها و امضاهای طلایی باید حذف شود و ما با این وضعیت فاصله زیادی داریم.

امام جمعه اردبیل گفت:  ملت ما در آینده با بحران پیری مواجه خواهد شد و نفرت از عنوان مادری و تبدیل شدن دو فرزند داشتن به یک فرهنگ هشدار جدی است و در کشور ما دولت و مجلس باید بطور جدی وارد برنامه‌ریزی و وضع قوانین بهتر در این زمینه شوند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
با سلام همه این مشکلات از وجود افرادی که بدون کار کارشناسی وبا اخبار نادرست ذهن بزرگان استان راخراب میکنند کاش میشد همه این بحثها با حضور خدمتگذاران ومنتقدین وکارشناس اهل فن طرفین به همران بزرگان استان بررسی شود ونتیجه برای همه مشخص شودووخادم از خاین تفکیک شود ومجموعه استان با برنامه ریزی دقیق وبا تدبیر در توسعه استان تلاش کنند در گیریهای داخل استان اگر شکل کشوری پیدا کند به ضرر همه خواهد شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
این مشکل در چهارسال اخیر خصوصا در استان ما بیشتر به چشم میخورد اگر از استان شروع کنیم ورزومه مدیران تعیین شده را بررسی کنیم میبینیم نه به تخصص بها میدهند نه شایسته سالاری. شرط اول و آخر حضور در ستاداست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
حضرت آیت الله عاملی در 3سال اخیر در جهادکشاورزی استان سه معاون برای این سازمان بزرگ انتصاب شده که هیچ کدام یک روز در این معاونت ها سابقه ندارند و حتی از کارکنان این سازمان هم نبودند و در دستگاه اداری خودشان هم سابقه در سطح معاون هم نداشتند ماشاالله یکدفعه بقول حضرتعالی دوپینگی بالا آمدند ویکی از این معاونین باز هم ماشاالله یکدفعه مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان شدند معلوم نیست از این عزیزان چرا در دستگاه اداری خودشان استفاده نمی کردند ؟و جای این معاون 5 ماهه کسی منصوب نشده و پست خالی بوده و چرا از کارکنان با سابقه و با تجربه جهادکشاورزی برای این معاونت هامنصوب نشده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار