مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اردبیل گفت: امسال یک هزار و 56 نفر در واحدهای تولیدی شهرک ها و نواحی صنعتی این استان مشغول به کار می شوند.
کد خبر: ۴۷۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 06 August 2017
به گزارش تابناک اردبیل، علی نظری شیخ احمد اظهار داشت:  این تعداد شغل با فعال شدن 66 طرح تولیدی نیمه تمام در شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایجاد می شود.
وی اضافه کرد: این طرح ها در راستای برنامه ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی انجام شده و با تحقق آن تحول عظیمی در بخش صنعت استان و زمینه اشتغالزایی صورت خواهد گرفت.
او با اشاره به اینکه این شرکت برای حمایت از بخش تولید و صنعت در جهت ایجاد اشتغال و رونق تولید در شهرک ها و نواحی صنعتی اقدامات مهمی را در پیش دارد ،افزود: علاوه بر طرح های نیمه تمام بر اساس برنامه های اقتصاد مقاومتی 36 فقره قرارداد جدید برای فعال سازی واحدها اجرا می شود که با فعال سازی این واحدها هم برای 126 نفر شغل ایجاد خواهد شد.
نظری به حمایت همه جانبه از واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی اشاره کرد و گفت: شرکت شهرک های صنعتی استان با برگزاری جلسات طرح رونق و رفع موانع تولید و دعوت از واحدهای صنعتی که با موانع تولید روبرو هستند سعی بر حل مشکلات آنها دارد.
وی در باره ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی صنعتی افزود: معرفی واحدهای صنعتی و تولیدی به بانک ها برای دریافت تسهیلات و معرفی به صندوق ضمانت سرمایه گذاری برای حل مشکلات وثیقه بانکی از اقدامات حمایتی این شرکت در جهت رفع مشکل مالی واحدهای صنعتی در سال گذشته بود که امسال هم این برنامه ها ادامه دارد.
وی همچنین گفت: امسال طرح توسعه خوشه های کسب و کار توریسم و صنایع فلزی در راستای توسعه متوازن و دسترسی به رشد اقتصادی مناسب در منطقه وارد فاز اجرایی می شود.
نظری با اشاره به تشکیل اولین کمیته راهبری خوشه های کسب و کار افزود: خوشه های کسب و کار نقش محوری و اساسی در سیاست های توسعه ای بخش های اقتصادی و صنعتی بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ایفا می کند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اردبیل در خصوص اجرای طرح توسعه خوشه های کسب و کار فرش و پلاستیک هم به ایرنا گفت: در راستای سیاست های توسعه ای سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران پس از شناسایی خوشه های مزیت دار استان شامل لبنیات ، فرش و گلیم دستباف ، پلاستیک ، توریسم ، صنایع چوب و مبلمان و صنایع فلزی با اولویت های استانی از سال 1394طرح توسعه خوشه های کسب و کار فرش و پلاستیک به صورت همزمان وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد و اکنون نیز با جدیت دنبال می شود.
استان اردبیل با نرخ بیکاری 12درصد از جمله استان های سطح اشتغال پایین و بیکاری بالا محسوب می شود و اجرای طرح های کسب و کار در بخش های توریسم ، صنایع دستی ، صنایع لبنی و صنایع پلاستیک و فلزی در کاهش بیکاری آن بسیار موثر است.
بر اساس اعلام مسوولان استان اردبیل در دولت تدبیر و امید 250 واحد تولیدی در استان با ارائه تسهیلات مالی از حالت رکود و نیمه فعالی خارج و فعال شده اند.
تاکنون در استان اردبیل 900 واحد تولیدی و صنعتی پروانه فعالیت گرفته اند که از این تعداد 600 واحد فعال و نیمه فعال هستند. در این استان 16 شهرک و ناحیه صنعتی ایجاد شده است.
 
به گزارش تابناک اردبیل، این آمار به دفعات مختلف از سوی مسئولان دیگر دستگاهها منجمله صنعت و تجارت، کار و تعاون، فرماندار، استاندار و ...اعلام شده و اگر بخواهیم آمارهای تکراری را جمع ببندیم شاید به نزدیک ده هزار نفر نیز برسد!
از طرفی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اردبیل این خبر را در حالی مطرح کرده که شش ماه از سال سپری شده و معلوم نیست در چه زمانی از سال این وعده به واقعیت بپیوندد.
مهم تر از همه این که به دلیل عدم شفافیت اطلاعات و محرمانه بودن آمار و اطلاعات در دولت، به فرض تحقق این شعار کسی حاضر نخواهد شد در موعد مقرر گزارشی از انجام این وعده و وعده های مشابه دیگر به مردم ارئه کند؟!.
انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار