ناصر نصیری در روز خبرنگار چه گفت؟
گویا انتظار بر این است که خبرنگاران در دنیای ذهنی خود، اتوپیا و مدینه فاضله از استان اردبیل خلق کرده و به ابتنای آن با تولید رسانه فضای امید را زنده کنند!
کد خبر: ۴۷۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ 08 August 2017

به گزارش تابناک اردبیل، ناصر نصیری معاون امنیتی و سیاسی استانداری اردبیل در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار در اظهاراتی فقدان مخاطب نشریات و رسانه های استان را به خلاء محتوایی مرتبط دانسته که لازم است ایشان با ملاحظه موارد ذیل این واقعیت تلخ که بخش مهم معلول حاضر محصول رفتار و عملکرد دولت و مجریان آن است، درباره حوزه مسئولیت اشان نیز قدری تامل بفرمایند.

 

- اقتصاد رسانه یکی از مبانی اصلی در پایداری یک رسانه خصوصی و مستقل و نه دولتی و رانتی! بشمار می رود که در فقدان آن نه انگیزه ای برای تربیت و آموزش خبرنگاران می ماند و نه این که مدیران رسانه ها می توانند توقع تولید محتوای مطلوبی را از خبرنگاران خود داشته باشند.

 

- از طرفی بخشی از تولید محتوای درخور و شایسته رابطه مستقیمی با کار، تلاش، فعالیت، حرکت و پویایی یک جامعه به مفهوم عام خود دارد؛ وقتی در استان اردبیل به عنوان یک جغرافیای مورد بحث به دلیل رکود، فقر و محرومیت حاکم، هر آنچه در حوزه رسانه تولید شود ناخواسته اتهام منفی بافی و دهها اتهام دیگر به خبرنگار و رسانه از سوی همین مدیران و قدرت حاکم زده می شود چه بهتر که قلم ها در این استان زمین گذاشته شوند .

 

- ضمناً حال که آقای نصیری در این باره بخصوص دغدغه و دلسوزی از خود نشان می دهند، به جای فرافکنی و سکوت درباره سیاست های غلط اقتصادی دولت که تعطیلی تولید و به تبع آن فقر در استان را موجب شده، توضیح بدهند که ایشان و مسئولان اجرایی چرا با رونق دادن به کسب و کار و اقدامات توسعه ای، زمینه تولید محتوای درخور رسانه ای را فراهم نمی کنند؟ براستی اساساً مشکل از کجاست؟

 

- گویا انتظار بر این است که خبرنگاران در دنیای ذهنی خود، "اتوپیا" و "مدینه فاضله" از استان اردبیل ترسیم کرده و به ابتنای آن با تولید رسانه فضای امید را خلق و زنده کنند-فراموش نکنیم که قرار نبود شعار دولت آقای روحانی( تدبیر و امید) در حد یک آرزو و خیال باقی بماند- که اگر این توقع را دارید حاضریم برای دلخوشی شما هم که شده این کار را ولو با اکراه انجام بدهیم !

 

- ناگفته پیداست که معاون محترم سیاسی و دیگر مدیران محترم استان اردبیل اگر بتوانند همانند خبرنگاران و رسانه های مستقل و نه رانتی و دولتی و وابسته در استان که هویت آنها برای همگان مشخص است، بدون اجر و مزد کار کنند، آن موقع طرح چنین توقعی بجا(هزینه کرد تولیدات فرهنگی و رسانه ای از جیب شخصی و نه به واسطه حمایت دولت)از رسانه ها از سوی آنان منطقی و قابل پذیرش خواهد بود!

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار