مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث باند دوم راه گردنه حیران تا پل آق‌چای تنها راه حل معضل ترافیک در این منطقه بوده که اجرا یاینپروژه نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.
کد خبر: ۴۷۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ 10 August 2017
به گزارش تابناک : محبوب حیدری پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی راهکارهای حل مشکلات ترافیکی محورهای مواصلاتی اردبیبل اظهار داشت: احداث باند دوم راه گردنه حیران تا پل آق‌چای و تبدیل به بزرگراه به طول 20 کیلومتر تنها راه حل معضل ترافیک منطقه است.

وی گفت: راه گردنه حیران از تونل تا پل آق‌چای در حوزه استحفاظی استان گیلان قرار گرفته که نگهداری از راه ارتباطی را همکاران ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به عهده دارند ولی وظیفه ذاتی نگهداری بر عهده استان گیلان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: با توجه به حساسیت مردم و پیگیری مسئولان استانی مسئولیت نگهداری از حوزه استحفاظی تا پل آق‌چای بر عهده ادارات راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گذاشته شده است.

حیدری تصریح کرد: نزدیک سه سال قبل مطالعات امکان سنجی این پروژه انجام شده است و به دلیل  آمار بیش از اندازه ترافیک بالا از محل تونل تا آق‌چای به اجبار باید احداث باند دوم مصوب و به صورت بزرگراهی به طول 20 کیلومتر ایجاد شود.

وی بیان کرد: سال قبل تلاش ما بر اینکه این پروژه در پیوست یک قانون بودجه قرار بگیرد متاسفانه انجام نشد امسال این موضوع را با استاندار اردبیل و مجمع نمایندگان استان قرار دادیم که آخرین وضعیت گردنه حیران چگونه است و در نهایت سعی و تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان بر این است که امسال با همت استاندار و مجمع نمایندگان استان این پروژه را در ردیف یک قانون بودجه قرار داده و اگر این مسئله اتفاق بیافتد خود به خود اجرای 20 کیلومتر بزرگراه حل می‌شود که از لحاظ مالی 200 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: در مورد عملیات تعریض راه گردنه حیران از تونل تا پل آق‌چای به علت شیب بیش از استاندارد منطقه و آمار ترافیکی بسیار بالا امکان تعریض با توجه به توپوگرافی منطقه امکان پذیر نیست و تنها راه چاره احداث باند دوم است.

وی تصریح کرد: برای بهبود وضعیت موجود از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل برای نخستین بار در سطح استان با آسفالت جدید نزدیک به 6 کیلومتر انجام گرفت و امسال پنج کیلومتر دیگر از این مسیر را در برنامه داریم.

حیدری افزود: نقش این نوع آسفالت جلوگیری از جمع شدگی در آسفالت بوده که تمام تکنولوژی و پلیمری آن از کشور آلمان است و برنامه ریزی و پیگیری می‌کنیم تا باند دوم احداث شده و مشکلات ترافیکی مسیر حل شود.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار