ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش از تکمیل 87 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی خبر داد و گفت: 12.1 درصد ظرفیت دوره‌های روزانه و 30 درصد ظرفیت دوره‌های شبانه بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی تکمیل می‌شود.
کد خبر: ۴۷۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱ 11 August 2017

به گزارش تابناک اردبیل، حسین توکلی در خصوص ثبت‌نام برای انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی اظهار کرد: ثبت‌نام و انتخاب رشته اینترنتی برای پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی از تاریخ 19 مرداد 96 آغاز شد و تا 23 مرداد ادامه دارد. در این مرحله، داوطلبانی که دارای مدرک پیش‌دانشگاهی تا تاریخ 31 شهریور 96 یا دیپلم نظام قدیم و مدرک کاردانی دانشگاه‌ها هستند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وی افزود: داوطلبان دارای دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش که فاقد مدرک پیش‌دانشگاهی یا مدرک کاردانی هستند حق ثبت‌نام و شرکت در این مرحله را ندارند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت:‌ گزینش دانشجو در این مرحله براساس سوابق تحصیلی (معدل دیپلم) انجام می‌شود و تمام متقاضیان باید معدل کل و معدل کتبی خود را به‌صورت صحیح در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی درج کنند و در صورت مغایرت معدل کل و کتبی واقعی با معدل اعلام‌شده در تقاضانامه از ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان ممانعت به‌عمل آمده و قبولی آنها لغو می‌شود. 

توکلی بیان کرد: داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 96 شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته نشده‌اند یا در جلسه آزمون غایب بودند فقط مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی به‌روش پذیرش با اعمال سوابق تحصیلی هستند و در صورت درج کدرشته محل‌هایی که نمره آزمون در آن تأثیر دارد اجازه تأیید و مراحل انتخاب رشته اینترنتی به آنها داده نمی‌شود.

وی افزود:‌ داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 96 شرکت نکرده و متقاضی شرکت در پذیرش رشته‌ها براساس سوابق تحصیلی هستند، لازم است با پرداخت هزینه 20 هزار تومان نسبت به ثبت‌نام اقدام و با تکمیل فرم تقاضانامه ثبت‌نامی نسبت به درج کدرشته محل‌های انتخابی خود براساس اولویت و علاقه‌مندی در فرم انتخاب رشته اقدام و در پایان شماره پرونده هفت‌رقمی و کد پیگیری 16رقمی را از سیستم دریافت کنند.

 در همین رابطه ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش از تکمیل 87 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی خبر داد و گفت: 12.1 درصد ظرفیت دوره‌های روزانه و 30 درصد ظرفیت دوره‌های شبانه بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی تکمیل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار