نماینده مردم خلخال در مجلس:
نماینده مردم خلخال گفت:با این وضعیت اعتباری و تخصیص نامناسب آن امیدی به تکمیل و راه‌اندازی پروژه راه آهن اردبیل وجود ندارد.
کد خبر: ۴۷۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸ 12 August 2017

به گزارش تابناک اردبیل، بشیر خالقی امروز در نشست با بازاریان و اصناف شهرستان خلخال اظهار داشت: محور خلخال به پونل با وجود اینکه از قدیمی‌ترین پروژه‌های راهسازی کشور به شمار می‌رود که در سال 37 عملیات اجرایی آن آغاز شده اما با گذشت 60 سال هنوز این راه 80 کیلومتری به بهره‌برداری نرسیده و شاهد نواقصی در این پروژه هستیم که سبب می‌شود تا در مدت بیش از 6 ماه از سال به دلیل برفگیری و وقوع بهمن مسدود شود.

وی قرار گرفتن بخش اعظمی از اراضی شهرستان خلخال تحت مدیریت محیط زیست را عاملی در توقف توسعه بخش صنعت، گردشگری، کشاورزی و اشتغال دانست و بیان کرد: در حالی که میانگین کشوری اراضی تحت مدیریت محیط زیست در کشور 10 درصد از مساحت مناطق است اما این میزان در شهرستان خلخال 37 درصد است که مانعی مهم در توسعه شهرستان به شمار می‌رود.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاخیر و تعلل در پروژه راه‌آهن اردبیل گفت: تا سال 85 برای این پروژه 55 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده اما به دلیل اختلافات مسئولان وقت بر سر تغییر مسیر راه‌آهن اردبیل به میانه اقدام عملی برای اجرای آن انجام نشده و سبب توقف این پروژه اساسی و مهم استان شده است.

خالقی با اشاره به اختصاص 19 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل در سال گذشته تصریح کرد: از این میزان اعتبار تنها 7 میلیارد تومان تخصیص یافت که با این وضعیت اعتباری و تخصیص نامناسب آن امیدی به تکمیل و راه‌اندازی این پروژه حیاتی استان اردبیل وجود ندارد.

وی وجود اختلاف بین مسئولان را از مهمترین عوامل توسعه‌نیافتگی در شهرستان خلخال و استان اردبیل دانست و افزود: تا زمانی که اختلافات گذشته در زمینه نحوه اجرای پروژه‌های عمران و آبادانی منطقه کنار گذاشته نشده و وحدت بین مسئولان ایجاد نشود امکان خروج خلخال از بن‌بست اقتصادی و اجتماعی وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار