‌فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: استان گیلان و شهرستان آستارا آمادگی نگهداری 20 کیلومتر جاده حیران را در حدفاصل پل روستای آقچای تا تونل که در اختیار راه و شهرسازی اردبیل است، دارد.
کد خبر: ۴۷۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 13 August 2017
به گزارش تابناک : «دکتر یونس رنجکش کیسمی» در جریان بازدید از دهکده گردشگری حیران آستارا، در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌ها اظهار کرد: بخشی از راه گیلان به استان اردبیل در محدوده روستای حیران آستارا که در دو دهه پیش به اداره راه و ترابری وقت اردبیل واگذار شده است، این انتقال حوزه شهرستان مرزی بندر آستارا در استان گیلان به استان همسایه مشکلاتی را در بخش‌های مختلف به خصوص کسب و کار و اخذ مجوزها ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های به عمل آمده در دو سال گذشته توسط استاندار و مسئولان محلی، تغییری در وضعیت نگهداری و بحث حریم جاده مذکور ایجاد شد و به طور کلی نگهداری جاده در اختیار راه و شهرسازی استان اردبیل قرار گرفت ولی مسایل مربوط به حریم راه و اخذ مجوزها به استان گیلان و شهرستان مرزی بندر آستارا واگذار شد.

وی افزود: با پیگیری‌های مستمر انجام گرفته از همان دوره تاکنون، در حال حاضر اعلام می‌داریم که استان گیلان و آستارا این آمادگی را دارد با تجهیزاتی که برای شهرستان در نظر گرفته می‌شود، بحث نگهداری این راه را هم بر عهده بگیرد.

رنجکش در ادامه با تأکید بر اینکه ارائه کلیه خدمات مربوط به حریم این جاده به صورت متمرکز در شهرستان آستارا انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر پاسخگویی و استعلامات مجوزهای لازم که در حریم این جاده اخذ می‌شود، از طریق ادارات کل استان گیلان انجام می‌شود.

وی در پایان اضافه کرد: با متمرکز شدن خدمات حریم و نگهداری جاده، کلیه نظارت‌ها توسط یک اداره کل انجام شود و کلیه مشکلات و نواقص موجود برطرف گردد.

طی توافقات انجام شده دو دهه گذشته میان مسئولان استان گیلان و استان تازه تأسیس اردبیل، 20 کیلومتر از جاده‌ حوزه‌ استحفاظی گیلان در حد فاصل محور مواصلاتی «آستارا - اردبیل»،از «آقچای تا حیران، ونه بین و تونل» در راستای کمک به تأسیس و تجهیز اداره کل راه و ترابری اردبیل به این استان واگذار شده بود.




منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اسد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
شهرستان استارا توانایی نگهداری ازاین جاده ندارد وضعیت نابسامان این جاده دردورانی که دراختیار استان گیلان بود ازیادمان نرفته استان گیلان بخاطر اینکه نیاز چندانی بهاین جاده احساس نمیکند هیچ زمانی ازتاریخ سرمایه گذاری دراین جاده نداشته است گردنه های صعب العبور مجود دراین جاده هزاران خانواده اردبیلی را عزادار کرده بود درحالیکه استان گیلان هیچ ضرروزیانی درانجا ندیده است این جاده شاهراه حیاتی استان اردبیل است درطول سال میلیون هابار مردم اردبیل دراین جاده مراوده میکنند جز عده معدودی ازاهالی استان گیلان ازاین جاده عبورنمیکنند عقل سلیم حکم میکند نگهداری ازاین جاده در دست استانی باشد که درحفظ جان ومال مردم استان خود تعهددارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار