در حالی که بیش از دو ماه از فروش گندم کشاورزان اردبیلی گذشته ولی هنوز مطالبات این قشر تلاشگر پرداخت نشده است.
کد خبر: ۴۸۰۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶ 19 August 2017

به گزارش تابناک اردبیل، در حالی که بیش از دو ماه از برداشت و فروش گندم کشاورزان اردبیلی گذشته است ولی همچنان طلب این قشر تلاشگر پرداخت نشده که این امر مشکلات زیادی را برای آنان به همراه داشته است.

کشاورزی که با هزاران دغدغه و مشکلات در راستای تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی گام برمی‌دارد متاسفانه با چه کنم‌های مسئولان امر مورد بی‌مهریها و کم‌لطفیهای زیادی قرار می‌گیرد که پرداخت نشدن مطالبات این قشر در این میان یکی از دغدغه‌های اصلی آنان در استان اردبیل است.

گندم که یکی از محصولات تولیدی استان اردبیل است و این استان سابقه رکود تولید گندم را در کارنامه خود دارد ولی کشاورزان این منطقه علی‌رغم افزایش تولید با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و برخلاف افزایش و ارتقای کیفیت محصول تولیدی خود اما هنوز هم که هنوز است شاهد دیرکرد در پرداخت مطالبات این عزیزان در اردبیل هستیم که این امر قابل قبول نیست.

مسئولان کشاورزی اردبیل فقط وعده می‌دهند

بخشعلی نظرکرده، یکی از کشاورزان اردبیل با بیان اینکه بیش از چهار هکتار از زمین خود را به کشت گندم خود اختصاص داده و گندم باکیفیتی تولید می‌کنم، افزود: متاسفانه با اینکه بیش از دو ماه از فروش گندم گذشته ولی هنوز مطالبات ما در این زمینه پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه با هزاران رنج و دردسر به کشت گندم اقدام کرده‌ام ولی متاسفانه در موقع برداشت و فروش محصول خود با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌ام، گفت: باوجود اینکه به پول این محصول خود نیاز مبرمی دارم ولی هنوز جهاد کشاورزی اقدامی در راستای پرداخت این مطالبات در استان انجام نداده است.

نظرکرده ضمن انتقاد از مسئولان جهاد کشاورزی اردبیل اظهار کرد: متاسفانه این مسئولان فقط حرف می‌زنند و تاکنون وعده‌هایشان در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران انجام نشده است.

وی تصریح کرد: تنها امید یک کشاورز به برداشت و فروش محصول خود است ولی متاسفانه در موقع فروش محصول خود با هزاران مشکلات روبه‌رو می‌شود که این قصه برای همیشه ادامه‌دار بوده و مسئولان توجه‌ای به این امر ندارند.

پرداخت نشدن مطالبات گندمکاران تاسف‌آور است

صدیف بدری، ‌نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس با اشاره به اینکه پرداخت نشدن مطالبات گندمکاران اردبیلی تاسف‌آور است،‌ افزود: دیگر نباید گندمکاران اردبیلی این همه مورد کم‌لطفی قرار گیرند چرا که کشاورزی که امیدش به فروش محصولات خود است این امید نیز از کشاورزان سلب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حالی که بیش از دو ماه از فروش گندم در استان می‌گذرد ولی مطالباتشان پرداخت نشده است، تصریح کرد: بارها دراین راستا به وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان مربوطه در مجلس و در استان تذکر دادیم.

بدری با ابراز گلایه از مسئولان جهاد کشاورزی اردبیل اظهار داشت: در حالی که در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از حمایت از کشاورزان حرف زده می‌شود ولی در عمل هیچ اقدامی صورت نگرفته و هنوز دغدغه و نگرانی کشاورزان منطقه تمامی ندارد.

وی بیان کرد: اینکه کشاورزی با هزاران زحمت و تلاش برای اینکه در نزد خانواده خود شرمنده نشود اقدام به تولید گندم می‌کند ولی جای تعجب دارد که کشاورزی که گندم خود را تولید می‌کند و به فروش می‌رساند مطالباتش پرداخت نمی‌شود و نیاز است مسئولان مربوطه به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند و به صورت عملی اقدامات اساسی انجام دهند.

باید سازمان برنامه و بودجه وارد عمل شود

رضا کریمی، نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه مطالبات گندم‌کاران پرداخت نشده است، ‌افزود: باید در این زمینه سازمان برنامه و بودجه ورود کند تا هرچه زودتر شاهد پرداخت طلب این قشر تلاشگر در منطقه باشیم.

کریمی با بیان اینکه استان اردبیل یکی از قطبهای اصلی تولید گندم در کشور است، اظهار کرد: در این استان بیش از 500 هزار تن گندم تولید می‌شود ولی متاسفانه در موقع فروش مشکلاتی خلق می‌شود که همچنان ادامه دار است.

وی ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر طلب گندم‌کاران استان اردبیلی پرداخت شود تا انگیزه تولید در بین این کشاورزان تلاشگر بیشتر گردد.

متاسفانه قصه تکراری پرداخت نشدن مطالبات گندم‌کاران همچنان ادامه‌ دارد و مسئولان  نیز حرف‌هایی می‌زنند که این حرف‌ها تحقق نمی‌یابد و حال معلوم نیست جواب این کشاورزان تلاشگر را چه کسانی خواهند داد و مطالبات این کشاورزان چه زمانی پرداخت می‌شود؟

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار