اعتراضات کارگران ذوب‌آهن اردبیل در حالی ادامه دارد که چندی پیش یکی از مدیران متولی از پرداخت مطالبات کارگران خبر داده بود.
کد خبر: ۴۹۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 07 September 2017

به گزارش تابناک اردبیل، ذوب‌آهن اردبیل که زمانی یکی از واحدهای موفق بود در چند سال اخیر به درجه‌ای از مشکلات رسیده که قادر به پرداخت حقوق حداقلی کارگران خود نیست.

کارگران این واحد تولیدی بارها با اعتراض در مقابل استانداری، دیدار با امام جمعه اردبیل، شرکت در جلسات حل مشکل این واحد تولیدی و دیدار با مدیران دستگاه‌های متولی خواستار پرداخت معوقات خود شده‌اند.

اعتراضات بی‌فایده که همواره با فرافکنی دستگاه‌های اجرایی همراه بوده و از استانداری تا اداره کار مشکل پیش آمده را مرتبط به خود ندانسته‌اند.

۲۱۳ کارگر این واحد تولیدی به مدت بیش از دو سال پله‌های ادارات را بالا و پایین رفته‌اند و هنوز موفق به دریافت حقوق کارگری خود نشده‌اند. برخی از کارگران در زندگی شخصی خود به دلیل ناتوانی در تأمین مالی خانواده دچار مشکل شده‌اند و با این وجود چندی پیش مدیرکل تعاون و کار اظهارات قابل‌توجهی از پرداخت بدهی کارگران در رسانه‌ها خبر داد.

هر چند این خبر آبی بر آتش نگرانی از وضعیت کارگران بود اما با تداوم اعتراضات کارگران مشاهده شد خبری از پرداخت نیست و هنوز برخی کارگران به مدت ۱۷ ماه است معوقات حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در پاسخ به عدم پرداخت مطالبات اشاره کرد و گفت: تنها بخش اندکی پرداخت شده است.

قاسم رحیمی در گفتگو با مهر تصریح کرد: واحد تولیدی ذوب‌آهن از بدو تأسیس دچار سومدیریت بوده و به دلیل اختلافات با بانک با مشکلات مالی مواجه است.

وی افزود: ۲۱۳ کارگر در این واحد تولیدی فعالیت دارند که در نهایت مدیریت اعلام کرده قادر نیست تمامی این افراد را به کار گیرد و پس از این اظهارات ۸۸ نفر تعدیل شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تأکید کرد: پرداخت مطالبات تنها به میزان یک سوم آن بوده و دو سوم به صورت چک پرداخت شده و افرادی که از کار بیکار شده‌اند برای دریافت بیمه بیکاری معرفی شدند.

رحیمی افزود: مابقی افرادی که در حال فعالیت هستند برخی معوقات تا ۱۷ ماه دارند و به رغم پیگیری جدی مسئولان استان به دلیل بدهی‌های مالی مالک هنوز پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه واحد تولیدی اعلام کرده به دنبال احیای آن است، اضافه کرد: معوقات برخی کارگران حتی از سال‌های قبل باقی است.

معادله ساده بدهی مالی مالک و ناتوانی در پرداخت معوقات در وضعیتی حل نشده باقی‌مانده که به مدت دو سال است در استان اردبیل جلسات پنجره واحد و ستاد تسهیل به همراه جلسات هفتگی بررسی مشکلات واحدهای تولیدی برگزار می‌شود.

از سویی اصرار مبهم مالک برای تداوم فعالیت این واحد تولیدی در حالی که قادر به پرداخت حقوق کارگران خود نیست از سؤالات بی‌پاسخ داستان ذوب‌آهن است.

انتهای پیام
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار