پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی در گفتگوی 18:30 شبکه خبر گفت: تا پایان تیرماه 96 به جز سه شرکت سرمایه پذیر ، مابقی شرکت ها مجامع خود را برگزار کرده و سود سهام عدالت را تعیین و اعلام کرده اند .
کد خبر: ۴۹۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰ 10 September 2017
تابناک اردبیل: رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: افرادی که یک میلیون تومان سهام عدالت دارند بین 130 تا 150 هزار تومان سود دریافت می کنند.
 
پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی در گفتگوی 18:30  شبکه خبر گفت: تا پایان تیرماه 96 به جز سه شرکت سرمایه پذیر ، مابقی شرکت ها مجامع خود را برگزار کرده و سود سهام عدالت را تعیین و اعلام کرده اند .

وی ادامه داد:بر این اساس سه هزار و 345 میلیارد تومان سود برای مشمولین سهام عدالت در شرکت های سرمایه پذیر مصوب شده است و حدود 700 تا 800 میلیارد تومان هم سود هلدینگ خلیج فارس تعیین شده است که به سود بقیه شرکت ها اضافه خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: برای کسانی که سهام یک میلیون تومانی دارند، بین 130 تا 150 هزار تومان سود واریز می شود و به موجب قانون تجارت، شرکت ها 8 ماه فرصت دارند سود را بپردازند.


وی با بیان اینکه  شرکت ها سالی یکبار مجمع برگزار کرده و  سود را مشخص می کنند،گفت: امسال بین 130 تا 150 هزار تومان سود به افراد تعلق می گیرد و سال به سال میزان سود متغیر است و عملکرد سال آینده مشخص نیست.

پوری حسینی گفت: تاکنون بالغ بر 49 میلیون نفر ثبت نام شده قطعی سهام عدالت داریم که از این تعداد نزدیک به 2 میلیون نفر فوت شده اند اما مشمول دریافت سهام عدالت هستند.

وی افزود: مشمولان می بایست شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه وارد کنند و  تاکنون بالغ بر 32 میلیون نفر کد شبا خود را اعلام کرده اند.

وی تاکید کرد: حدود 17 میلیون نفر کد شبایشان را اعلام نکرده اند که می بایست حتما نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کنند.

پوری حسینی تصریح کرد: سود سهام عدالت تاپایان سال در سه مرحله واریز خواهد شد و  همه 49 میلیون یکدفعه سود نمی گیرند بلکه مرحله به مرحله واریز سود صورت می گیرد.

این مقام مسئول اظهار داشت:در مرحله اول توزیع سود سهام عدالت با اولویت‌بندی مشمولان در پرداخت‌ها روبرو هستیم و منظور این است که همه مشمولان سود سهام عدالت همزمان سود خود را دریافت نمی کنند و این سود به صورت دهک دهک پرداخت خواهد شد.

وی افزود: سازمان خصوصی‌سازی در صدد راه‌‌ اندازی سامانه‌ای به منظور  ساماندهی مشمولین متوفی و واریز سود سهام این افراد به حساب وراث است؛ سهم متوفیان محفوظ است و وارثان خیالشان راحت باشد، آنها باید ابتدا گواهی حصر وراثت دریافت کنند و الباقی  سهام عدالت را بپردازند و سود را دریافت کنند.

پوری حسینی گفت: بعد از اتمام پرداخت سود سهام عدالت، برنامه ای برای ثبت نام افراد جدید برای سهام عدالت و جامانده ها نداریم زیرا پاسخگویی به 49 میلیون نفر بسیار سنگین است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در حال حاضر امکان خرید و فروش برگه های سهام عدالت وجود ندارد گفت: ارزش ریالی سهام عدالت در بازار هریک میلیون، حدود 2 میلیون تومان است اما فعلا خرید و فروش نمی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار