رئیس پلیس پیشگیری ناجا:
رئیس پلیس پیشگیری ناجا اعلام کرد: استان اردبیل جزو سه استان پاک کشور است.
کد خبر: ۴۹۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 12 September 2017

به گزارش تابناک اردبیل، سردار محمد شرفی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: نرخ وقوع جرایم در کشور و بزه رخداده در نمود عینی امنیت و یا خدشه‌دار شدن آن بسیار موثر است به طوری که کاهش آسیب‌های اجتماعی و شاخص کم شدن بزه در جامعه و آسیب‌های ناشی از آن و همچنین تعامل دستگاه‌ها و هم‌افزایی انجام شده در کاهش و افزایش وقوع جرایم بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی ضرورت تعامل و هم‌افزایی بین دستگاهی را در کاهش وقوع جرایم بسیار موثر خواند و گفت: وضعیت وقوع جرایم در کشور به مراتب نسبت به گذشته وضعیت مطلوبی شده به طوری که در مجموع جرایم به نسبت سال گذشته با ۴ درصد کاهش روبه‌رو هستیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بیان کرد: وقوع سرقت در کشور ۲ درصد و وقوع جرایمی همچنین سرقت مسلحانه، سرقت به عنف، جرایم خشن، سرقت از بانک، راه‌زنی و شرارت نسبت به سال گذشته از نظر کمی کاهش یافته است.

شرفی از افزایش برخی از جرایم نظیر نزاع دسته‌جمعی و نزاع فردی در کشور خبر داد و گفت: این آمار جرایم نسبت به سال گذشته افزایش نسبی پیدا کرده است.

وی ضرورت تقویت کارهای فرهنگی با ساختار انتظامی شایسته را در کاهش جرایم بسیار موثر دانست و گفت: تخلفات راهنمایی و رانندگی نیز در جامعه نسبت به سایر جرایم آمار بالایی دارد که امیدواریم با فرهنگ‌سازی و ارتقای شرایط رانندگی کنترل جرایم را در این حوزه شاهد باشیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا عنوان کرد: جرایم کشور در مجموع در ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد کاهش یافت است.

شرفی در مورد وقوع جرایم در استان اردبیل گفت: استان اردبیل جزو سه استان پاک کشور است که در ۵ ماهه امسال جرایم در این استان به شدت کنترل شده و در بخش‌های مختلف به ویژه سرقت تا ۱۸ درصد کاهش روبه‌رو هستیم.

وی تصریح کرد: از نظر وقوع جرایم خشن استان اردبیل در رده‌های پایینی قرار دارد و سرقت به عنف و جرایم حمله مسلحانه، شرارت و سرقت‌های مسلحانه در استان اردبیل کنترل شده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از ارائه خدمات مطلوب قضایی و انتظامی در استان در قالب کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها خبر داد و افزود: جلب رضایت مردم در قالب سامانه ۱۹۷ نشان می‌دهد که شکایت‌ها نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده و وضعیت مطلوب‌تری را در این حوزه شاهد هستیم.

شرفی یادآور شد: در ۵ ماهه امسال ۸۰ درصد جرایم کارکنان انتظامی در استان اردبیل کاهش پیدا کرده و ما یک مرحله خودکنترلی را در نیروهای انتظامی شاهد هستیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار