با تجلیل از پیرغلامان حسینی شانزدهمین همایش استقبال از ماه محرم با حضور پرشور مردم ولایی اردبیل در مسجد اعظم این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰ 17 September 2017

به گزارش تابناک اردبیل؛ رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل شامگاه شنبه در این مراسم تصریح کرد: عزاداری اباعبدالله حسین (ع) همه‌ساله با شور وصف‌ناشدنی در اردبیل برگزار می‌شود.

علیرضا پوستی تصریح کرد: عزاداری‌های پرشور در ماه محرم بیانگر عشق مردم اردبیل به امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) بوده و این شهر با نام امام حسین (ع) شناخته می‌شود.

وی تأکید کرد: همه‌ساله مراسمی برای استقبال از ماه محرم در اردبیل برگزار می‌شود که امسال نیز با هدف تجلیل از پیرغلامان حسینی برگزار شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل مداحان و پیرغلامان را سرمایه‌های معنوی این شهر دانست و تأکید کرد: این افراد حق بزرگی بر گردن ما دارند.

پوستی با اشاره به نقش مداحان و شعرای آیینی در ترویج ارزش‌های عاشورایی تصریح کرد: برگزاری عزاداری‌های مناسب و در خور شان این مناسبت می‌تواند در ترویج ارزش‌ها و انتقال پیام عاشورا مؤثر باشد.

وی به حضور پرشور مردم اردبیل در مراسمات عزاداری نیز اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود امسال نیز با برگزاری مراسم پرشور بتوان در انتقال پیام عزاداری‌های عاشورا نقش ایفا کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار