کد خبر: ۴۹۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 19 September 2017

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اصغر سلیمان‌زاده بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت بحران آب در اردبیل اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام یافته بارش‌ها در استان اردبیل نسبت به سال گذشته 21 درصد کاهش یافته که در این زمینه نیاز است مدیریت مصرف آب برای کنترل بحران کم‌آبی باید در دستور کار قرار داده شود.

وی افزود: با توجه به استفاده عمده آب در بخش کشاورزی نیاز است که در این زمینه استفاده از روش‌های آبیاری نوین و مجهز جایگزین شود و از کشت محصولات با نیاز به آب کم‌تر در دستور کار قرار داده شود که به همین منظور نیازمند مشارکت و همکاری مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه برای فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه باشیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل گفت: آب تجمیع یافته در پشت سدها نیز نسبت به سال گذشته با کاهش روبه‌رو بوده که مشارکت عمومی و همگانی در این زمینه امری لازم و ضروری است که باید نسبت به مصرف صحیح آب در حوزه‌های مختلف تصمیمات لازم و اساسی مبنای کار قرار داده شود.

 سلیمان‌زاده بیان کرد: هم‌اکنون چهار محدوده مطالعاتی در دشت‌ها داریم که در این زمینه وزارت نیرو دارای 15 پروژه تعادل‌بخشی است که به طور حتم اجرای این پروژه‌ها می‌تواند جبران کمبود بارش‌ها را به دنبال داشته باشد و اگر در تمامی این موارد مشارکت همگانی وجود نداشته باشد نمی‌توانیم به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

وی با اشاره به کاهش بارش‌های اخیر به ویژه طی چند سال گذشته در استان اردبیل افزود: بارش سال آبی 92-93 حدود 255.6 میلی‌متر، 93-94 نزدیک به 351.2 میلی‌متر، سال آبی 94-95 حدود 359.9 میلی‌متر و نیز در سال آبی 95-96 تا به اینجای کار 11.8- درصد کاهش بارندگی در سطح استان اردبیل داشتیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: طی سال آبی گذشته ما بیشترین بارش را از شهرستان خلخال و کمترین بارش را از شهرستان پارس‌آباد داشتیم که در سایر شهرهای استان نیز متوسط بارش‌ها را شاهد بودیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار