کد خبر: ۴۹۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸ 19 September 2017
به گزارش تابناک اردبیل، در خیلی از جوامع از جمله ایران نارسایی کلیه جزء ۷ عامل اولیه مرگ و میر است. بیماری های کلیه و سمی شدن کلیه ها علت های مختلفی دارد. مثل ابتلای فرد به فشار خون و دیابت و بیماری های قلبی و عروقی که باعث نارسایی کلیه هم می شود.

کلیه ها در تمام مدت در حال کار هستند تا مواد سمی و زائد را از بدن خارج کنند. پس مهم است این که بدانیم چطور کوچک ترین تغییر را در آن ها تشخیص بدهیم تا به موقع کلیه ها را درمان کنیم و مانع از صدمه دیدن آن ها شویم.

امروز در نت نوشت ۶ نشانه سمی شدن کلیه ها را می خوانیم.

  • بوی ادرار

هرچند نوع غذا و فعالیت بدنی باعث تغییر در بوی ادرار می شود، ولی اگر ادرار بوی شیرین یا ماهی مانندی داشت به سمی شدن کلیه ها مشکوک شوید.

  • رنگ ادرار

هنگام سلامت رنگ ادرار زرد کمرنگ است. اگر رنگ ادرار زرد پررنگ شود نشانه کم آبی است. در واقع هر چه آبرسانی بهتر باشد رنگ ادرار هم روشن تر می شود. اگر ادرار قهوه ای، سیاه، نارنجی، صورتی یا قرمز بود نشانه وجود سنگ در کلیه هاست. در این گونه موارد سریع باید به پزشک مراجعه کرد. چون مشکل جدی است.

  • درد شکم

در بسیاری از بیماری ها دردهای شکم وجود دارد ولی اگر درد شکم از کناره ها شروع و تا پشت می رسد می تواند بر اثر مشکل کلیه باشد. ابتدا ممکن است درد مداوم نباشد. ولی بهتر است یک متخصص سریعا آن را  بررسی کند.

  • تکرر ادرار

هرچه قدر آب بنوشید مسلما ییشتر باید دستشویی بروید. ولی اگر بدون مصرف آب مرتب به دستشویی می روید و ادرار کم یا زیاد دارید حتما برای بررسی به پزشک مراجعه کنید. هر گونه تغییر غیرعادی در تکرار و حجم ادرار باید بررسی شود.

  • عرق کردن، تهوع و تنگی نفس

اگر کلیه ها نتوانند کار خود یعنی دفع ادرار به درستی انجام دهند بدن از طریق تعریق، تهوع و نفس های کوتاه عکس العمل نشان می دهد.

  • تغییرات مشهود در ادرار

رنگ ادرار کاملا بستگی به میزان آبی دارد که می خورید ولی هر گونه تغییر قابل وضوح باید به دقت بررسی شود. هر نوع کف یا عفونت باید بلافاصله با مراجعه به پزشک بررسی و درمان شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار