با وجود تشدید نظارت، دریافت زیرمیزی از سوی برخی پزشکان همچنان یکی از دلایل شکایات مردمی در اردبیل است،
کد خبر: ۴۹۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 23 September 2017

به گزارش تابناک اردبیل، باوجوداینکه پزشکان تعرفه مشخص درمانی دارند که ملزم به نصب و رعایت آن هستند، همچنان گله‌مندی‌هایی از دریافت مبالغ بیشتر برای درمان و ارائه خدمات درمانی از سوی شهروندان به گوش می‌رسد.

از گرفتن شماره و ویزیت بدون نوبت تا درمان و عمل جراحی مواردی است که از سوی شهروندان معترض به عنوان بهانه‌های دریافت هزینه بیشتر از تعرفه و نرخ اعلامی عنوان شده است.

افزایش امکانات درمانی، افزایش تعداد پزشکان متخصص و حتی آگاه‌سازی شهروندان از تعرفه‌ها نیز موجب نشده دریافت زیرمیزی و شکایت‌های پیرامونی آن به صفر برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفتگو با مهر تصریح کرد: سامانه ۱۶۹۰ رسیدگی به شکایات اعلام شده تا شهروندان مواردی از تخلفات درمان و ویزیت را اطلاع‌رسانی کنند.

قدرت اخوان اکبری با بیان اینکه بعد از فعال‌سازی سامانه شکایت‌ها کاهش یافته است، اضافه کرد: با این وجود همچنان مواردی از دریافت هزینه‌های غیرمتعارف اعلام می‌شود.

وی متذکر شد: در یکی از موارد پزشک از طبابت محروم شد و به عنوان مثال موردی در شهرستان پارس‌آباد داشتیم که حتی محل طبابت خود را ترک کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تأکید کرد: در موضوع زیرمیزی این خود شهروندان هستند که می‌بایست مشارکت داشته باشند و موارد مشاهده شده را با مستندات به علوم پزشکی و نظام پزشکی ارجاع دهند.

اخوان اکبری با تأکید به اینکه زیرمیزی تخلف بوده و در برخی موارد محرومیت از طبابت را به دنبال دارد، اضافه کرد: به همین دلیل انتظار می‌رود زمانی که گله‌مندی در این خصوص وجود دارد، شهروند معترض با مستندات گلایه خود را مطرح کند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال شکایتی از پزشکی مطرح شده بود که زیرمیزی درخواست کرده اما با بررسی دقیق‌تر عدم صحت آن اثبات شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تأکید به اینکه هنوز شکایت‌ها در این خصوص به صفر نرسیده اما به شدت کاهش یافته است، ادامه داد: انتظار می‌رود برای کاهش تخلفات فردی که قادر به دریافت خدمات بخش خصوصی نیست از امکانات بیمارستان‌های دولتی استفاده کند.

اخوان اکبری تأکید کرد: هرگونه شکایت در این خصوص به جد بررسی شده و در صورتی که با مستندات همراه باشد به نظام پزشکی ارجاع داده می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار