همزمان با اول ماه مهر ۲۳۰ هزار دانش‌آموز در استان اردبیل به کلاس درس رفتند و این در حالی بود که ۱۴ دانش‌آموز در مناطق محروم بدون هم‌کلاسی سال‌تحصیلی جدید را آغاز کردند.
کد خبر: ۴۹۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴ 23 September 2017
 
آغاز مدارس کاشان

به گزارش تابناک اردبیل، همزمان با اول مهر مدارس استان اردبیل حال و هوای خاصی داشت و شور و نشاط عجیبی در بین دانش‌آموزان به چشم می‌خورد، هرچند برخی از دانش‌آموزان نیز ناراحت بوده و عده‌ای نیز خواب مانده و دیر سر کلاس درس آموزگار حاضر شدند.

امروز حیاط مدرسه و کلاسهای درس در اردبیل مملو از دانش‌آموزانی بود که همراه پدر یا مادرانشان آمده بودند تا روز اول مهر را جشن بگیرند.

زنگ مهر و مقاومت نیز امروز همزمان با سراسر کشور در تمامی مدارس استان اردبیل به صدا درآمد و دانش‌آموزان اردبیلی نیز با روحیه‌ای مضاعف سال‌تحصیلی جدید را آغاز کردند و امروز در روز اول بازگشایی مدارس خاطرات شیرینی برای دانش‌آموزان اردبیلی رقم خورد.

دانش‌آموزانی هم بودند که به دلیل دیر بیدار شدن از خواب امروز دیرتر از سایر دانش‌آموزان در کلاس درس معلم حضور یافته و در این میان دانش‌آموزانی هم بودند که از ابتدای صبح منتظر بودند تا چهره بشاش و شاد معلم خود را ببینند و یک سال همت و تلاش را کلید بزنند.

ورود 230 هزار دانش‌‌آموز اردبیلی به مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: امسال 230 هزار دانش‌آموز و نوآموز اردبیلی به کلاس درس رفتند و این دانش‌آموزان در سه هزار و 395 واحد آموزشی و 12 هزار کلاس درس تحصیل می‌کنند.

احمد ناصری با اشاره به اینکه 19 هزار معلم مشغول تعلیم و تربیت دانش‌آموزان اردبیلی در سال‌تحصیلی جاری هستند، افزود: تمام تمهیدات لازم برای فعالیتهای تربیتی، آموزشی و علمی دانش‌آموزان اردبیلی انجام شده تا بدون هیچ دغدغه‌ای در کلاس درس حاضر شده و مشغول تحصیل و آموختن علم شوند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان اردبیلی ظرفیتهای بسیاری در رشته‌های مختلف تحصیلی دارند که توانسته‌اند برای استان اردبیل افتخارات زیادی را کسب کنند و امسال نیز انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی هدفمند و منسجم شاهد درخشش دانش‌آموزان اردبیلی در میادین مختلف باشیم.

آغاز سال تحصیلی برای 14 دانش‌آموز بدون هم‌کلاسی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال‌حاضر 14 مدرسه تک دانش‌آموزی در مناطق مختلف استان فعالیت دارند که امسال نیز 14 دانش‌آموز اردبیلی بدون هم‌کلاسی به کنار تنها  معلم خود به تحصیل مشغول می‌شوند.

ناصری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان اردبیل حتی برای مدرسه تک‌دانش‌آموزی نیز خدمات مختلف ارائه می‌کند، افزود: تا هیچ دانش‌آموزی در مناطق محروم به دلیل نبود زیرساختهای آموزشی از تحصیل محروم نماند که آموزش و پرورش استان اردبیل اقدامات لازم و اساسی را برای فراهم کردن زیرساختهای آموزشی انجام داده است.

گرچه 14 دانش‌آموز اردبیلی امسال سالتحصیلی جدید را بدون هم‌کلاسی آغازکردند ولی مهر و محبت معلم این دانش‌آموزان چنان خواهد بود که انگار کلاس درس از دانش‌آموزان زیادی پر شده است.

معلمی که با هزاران سختی خود را به کلاس درس تک دانش‌آموز می‌رساند تا نگذارد این دانش‌آموز که انگیزه و شور و نشاط زیادی دارد از تحصیل و آموختن علم محروم بماند.

بهره‌مندی دانش‌آموزان از آموزش‌های نوین

استاندار اردبیل با تاکید بر توسعه کیفی آموزش‌های ارائه‌ شده در مدارس گفت:‌ باید تلاش و جدیت بر این باشد تا در راستای افزایش سطح علمی دانش‌آموزان از آموزش‌های نوین در راستای تعلیم و تربیت در مدارس بهره برده شود.

مجید خدابخش افزود: آموزش و پرورش یکی از نهادهای موثر و مهم در جامعه بوده که وظیفه خطیر و حساس تعلیم و تربیت نسل آینده‌ساز را بر عهده دارد.

وی با تاکید بر توسعه کیفی آموزش‌های ارائه‌ شده در مدارس بیان کرد:‌ باید تلاش و جدیت بر این باشد تا در راستای افزایش سطح علمی دانش‌آموزان از آموزش‌های نوین در راستای تعلیم و تربیت در مدارس بهره برده شود تا بتوانیم دانش‌آموزانی را تحویل جامعه دهیم که بتوانند در مسیر برطرف کردن مشکلات موجود گام‌های اساسی بردارند.

خدابخش با اشاره به تاکید دین اسلام بر علم‌آموزی گفت: توسعه و تعالی واقعی جامعه در تمامی جنبه‌های در سایه علم‌آموزی و گسترش دانش میسر می‌شود و در صورت ارائه آموزش‌های موثر در آموزش و پرورش می‌توانیم شاهد پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر در کشور باشیم که انتظار می‌رود در این زمینه مسئولان و متولیان امر توجه جدی داشته باشند.

وی تعالی واقعی جامعه را در گرو علم‌آموزی صحیح و مطلوب جوانان دانست و تصریح کرد:‌ در سایه توسعه علمی در جامعه می‌توان به پیشرفت‌های همه‌جانبه‌ای اعم از فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره دست یافت که در این راستا باید پشتوانه علمی دانش‌آموزان را که آینده کشور به دست آنها رقم می‌خورد هر چه بیشتر غنی‌سازی کنیم.

در نخستین روز از مهرماه و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید زنگ مهر و مقاومت همسو با سراسر کشور با حضور مسئولان استانی و دانش‌آموزان در مدارس استان اردبیل نیز به صدا درآمد که علاوه بر مدرسه شاهد، استاندار اردبیل با حضور در مراسم افتتاح مدرسه 6 کلاسه روستای خیارک که به همت بنیاد برکت احداث شده زنگ مهر و مقاومت را در این مدرسه نیز به صدا درآورد.

فعالیت 37 مدرسه کانکس و سیار در اردبیل

در حالی سالتحصیلی جدید در استان اردبیل آغاز شد که همچنان دانش‌آموزانی هستند که در 37 مدرسه کانکسی و سیار مشغول تحصیل می‌شوند.

مناطقی در استان اردبیل هستند که به دلیل شرایطی مدرسه در آنجا راه‌اندازی نشده است و دانش‌آموزان امسال در کانکس تحصیل می‌کنند تا از تحصیل و آموزشهای علمی محروم نباشند.

امروز روز اول مهر خاطرات شیرینی برای دانش‌آموزان اردبیلی رقم خورد، دانش‌آموزانی که با شور و نشاط خاصی به کلاس درس آمده بودند و کنار آموزگار خود حس خوشحالی و آرامش داشتند.

آری همین دانش‌آموزان هستند که آینده مملکت را خواهند ساخت و از همین کلاسهای درس هستند که مدیران،‌ نخبگان، دانشمندان، وزار و رئیس جمهور رشد کرده و تربیت می‌یابند.

به امید روزی که هیچ دانش‌آموزی به دلیل مشکلات روزمرگی اعم از مشکلات اقتصادی و مالی و نبود زیرساختهای لازم از تحصیل محروم نماند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار