کد خبر: ۴۹۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 24 September 2017

یکی از مشکلاتی که موجب رنجش بیشتر مردم این شهرستان می‌شود، نبود پزشک سونوگرافی زن است که موجب شده تا بانوان برای درمان به پزشکان مرد مراجعه کنند و این مشکل زمانی حادتر می‌شود که موضوع درمان کاملاً مربوط به زنان باشد.

نبود پزشک سونوگرافی زن در پارس آباد در حالی است که این امر سبب ایجاد نارضایتی برای بیماران خانم می شود، چرا که رویارویی با پزشک مرد برای برخی از بیماران خانم راحت نیست و این مسئله باعث می شود بانوان بیمار از بازگوکردن تمام حالات و نشانه های بیماری خود صرف نظر کنند که این امر بی شک در روند درمان آنان خلل ایجاد خواهد کرد.

در حالی اکثر موارد تشخیص بیماریهای زنان از روی سونوگرافی انجام می شود که به دلیل عدم وجود پزشک متخصص سونوگرافی زن، بانوان این شهرستان مجبورند خطرات جاده ای را به جان خریده و جهت پیگیری روند بیماری خود به مراکز درمانی در مرکز استان و سایر شهرها مراجعه کنند.

وجود متخصص سونوگراف زن در حالی یکی از نیازهای مهم و ضروری شهرستان پارس آباد است که بسیاری از خانم‌ها در صورت داشتن بیماری نیاز به آزمایش‌، عکس‌برداری و تشخیص سونوگرافی دارند و انجام این کار درمانی از سوی متخصص مرد برای آنها دشوار است و به‌ناچار باید به متخصص زن آن هم با طی مسافت طولانی مراجعه کنند.

نبود پزشک زن در رشته تخصصی سونوگرافی در پارس آباد باعث شده تا امام جمعه پارس آباد نیز به این مشکل واکنش نشان داده به گونه ای که وی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با انتقاد از این موضوع، از مسئولان شبکه بهداشت و درمان خواست تا نسبت به حل این مشکل اقدام کنند تا فضای خدمات‌رسانی مناسبی برای بانوان این منطقه فراهم آید.

نبود نیروی متخصص زن برای سونوگرافی در حالی یکی از مشکلات پیش روی شهرستان ۲۰۰ هزار نفری پارس آباد است که مردم این شهرستان از نبود دستگاه MRI و کمبود متخصص چشم پزشک رنج می برد.

با اینکه ۶ سالی است مسوولان استانی و شهرستانی هر بار وعده از راه اندازی دستگاه MRI در پارس آباد می دهند اما تا کنون این وعده های آنها در حد یک حرف باقی مانده است.

نبود دستگاه MRI و نیروی متخصص زن برای سونوگرافی در حالی است که شهروندان پارس آبادی از سویی از کمبود متخصص چشم پزشک هم گلایه مند هستند بطوری که شهروندان برای گرفتن نوبت از یک چشم پزشک باید ساعتها و شاید روزها در صف انتظار بمانند تا نوبت به ویزیت آنها برسد.

هم اکنون بسیاری از مردم در دسترسی به پزشکان متخصص در تگنا هستند و این مشکلات در حالی است که شهرستان پارس آباد در ۲۲۰ کیلومتری مرکز استان قرار گرفته و همین دوری از مرکز استان ضرورت تهیه امکانات و تجهیزات پزشکی در شهرستان را دو چندان کرده است.

امید آن می رود که مسئولین شهرستان و استان در این خصوص تدابیر لازم را اندیشیده و دغدغه های مردم شهرستان پارس آباد را از میان بردارند.

گزارش از مرتضی بری

انتهای پیام/آران مغان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار