اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون رایگان
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از احتمال شیوع تب برفکی در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۹۹۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ 25 September 2017

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از دامپزشکی اردبیل صادق صالحی با اعلام این خبر تصریح کرد: با توجه به شناسایی چندین کانون بیماری تب برفکی در استان‌های کشور از جمله در استان‌های همسایه و در راستای پیشگیری از بیماری و جلوگیری از گسترش آن لازم است اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای و امنیت زیستی در واحدهای دامداری مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بـا تـلاش و پیگیری‌های لازم واکسن مورد نیاز برای دام‌های سنگین منطقه از نوع واکسن‌های وارداتی تأمین شده و طرح ضربتی مبارزه با این بیماری با اولویت مناطق پر خطر و مرزی با همکاری بخش غیردولتی اجرا می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره با تأمین منابع مالی اجرای طرح از محل اعتبارات دولتی افزود: اجرای طرح واکسیناسیون کاملاً رایگان بوده و هیچ بهایی بابت انجام واکسیناسیون از دامدار اخذ نمی‌شود.

صالحی ادامه داد: از عموم دامداران و روستائیان انتظار می‌رود با گروه‌های مایه‌کوب دامپزشکی در راستای پوشش حداکثری واکسیناسیون همکاری لازم را داشته باشند.

وی خودداری از نقل‌وانتقال و خریدوفروش بی‌ضابطه دام بدون نظارت بهداشتی دامپـزشکـی، ضدعفونی کردن بستر و جایگاه نگهداری دام، رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای و امنیت زیستی و برنامه‌ریزی جهت انجام واکسیناسیون را از مهم‌ترین موارد پیشگیری از این بیماری مهم و استراتژیک دامی برشمرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار