هشدار درباره‌ وقوع سیلاب
براساس الگوهای هواشناسی آسمان منطقه در روزهای تاسوعا و عاشورا با بارش های موقت پیش بینی می شود.
کد خبر: ۵۰۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ 28 September 2017

به گزارش تابناک اردبیل،یک ناوه عمیق با منشاء اسکاندیناوی از روی دریای سیاه سرتاسر شبه جزیره بالکان و بلندی های قفقاز را پوشش داده و هم اکنون از شمالغرب و غرب دریای خزر به استان اردبیل نفوذ کرده و اثرهای آن به شکل تراکم ابر و مه ، کاهش 12 درجه ای دما و وزش بادهای سرد در منطقه نمایان شده است.

همزمان هوای سرد و سنگین جنب قطبی از منطقه سیبری در امتداد شمال شرق به جنوب غرب گسترش یافته به گونه ای که خط سرما تا مرزهای استان های مرکزی ایران زمین کشیده شده است.

انتظار می رود این ناوه و هوای سرد همراه آن به تناوب در یک هفته آینده در کرانه های غرب ، جنوب غرب و جنوب دریای خزر و استان اردبیل فعال باشد و در بعضی روزهای این بازه زمانی هوای این نقاط و به خصوص نیمه شرقی استان اردبیل ابری و گاهی با بارش های رگباری و یا باران ریزه باشد.

عمده اثرهای بارشی و سرمای موج اول این ناوه از چهارشنبه شب تا عصر جمعه خواهد بود و به همین خاطر هواشناسی اردبیل امروز با صدور اخطاریه ای درباره این دگرگونی های جوی و احتمال وقوع سیلاب در بعضی نقاط به ساکنان منطقه هشدار داده است.

در قبل از ظهر شنبه برابر با تاسوعای حسینی هوای اکثر نقاط استان اردبیل نیمه ابری و به شکل نسبی سرد و گاهی با بارش های خفیف خواهد بود و از ظهر به بعد در این روز تشدید بارش ها در بعضی نقاط این استان انتظار می رود.

روز یکشنبه برابر با عاشورا آسمان منطقه اندکی تا نیمه ابری خواهد بود و از ظهر همین روز به خاطر نفوذ زبانه کم فشار جنوب و وزش باد گرمیج هوای اردبیل و قسمت مرکزی این استان به شکل محسوس گرم خواهد شد و در عصر این روز و شب احتمال وقوع بارش های رگباری وجود دارد.

اردبیل به خاطر موقعیت طبیعی و جغرافیایی از هوای بسیار متغیر برخوردار است. مردم این شهرستان که به پایتخت حسینیت ایران ملقب شده است از گذشته های دور مراسم های عزاداری سرور آزادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به شیوه سنتی و پرشکوه برپا می دارند.

*هشدار مدیریت ‌بحران استان اردبیل درباره‌ وقوع سیلاب

مسعود امامی یگانه مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با تاکید بر شرایط نامساعد جوی و تشدید بارش باران نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و بروز خسارت هشدار داد.

وی از شهروندان خواست از توقف در مسیرهای خطرناک، مسیر ساختمان ها و دیوارهای نیمه کاره و فرسوده، درختان کهنسال و رودخانه ها در هنگام وزش باد خودداری کنند.

امامی یگانه با اشاره به شرایط جوی استان اظهار داشت: تقویت گلخانه‌های استان، کنترل و بازدید بادشکن اطراف مزارع ، حفاظت از کندوهای زنبور عسل، حفاظت از تجهیزات آبیاری، حفاظت از تاسیسات عمومی شهر و بازدید از تابلوهای بزرگ سطح شهر از جمله مواردی است که باید احتیاط لازم برای جلوگیری از خسارت های احتمالی رعایت شود.

وی از رانندگان خواست هنگام بارش با احتیاط رانندگی کنند.

استان اردبیل جز 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت ها و تلفات های زیادی بر جای می گذارد.

 انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار