رئیس یکی از حوزه‌های قضایی استان اردبیل تغییر کرد.
کد خبر: ۵۰۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ 01 October 2017
به گزارش تابناک اردبیل،‌ اواخر هفته پیش و در سکوت خبری حسین کارگر رئیس حوزه قضایی ارشق مشگین شهر پس از سه سال از مسئولیت خود تودیع و غلامرضا زارعی رئیس شعبه 7 حقوقی دادگاه اردبیل به عنوان سرپرست جدید این حوزه قضایی معرفی شده است.

صدور رای برای پرونده بزرگ فساد مالی موسوم به شرکت تعاونی مرزنشینان و احیای حقوق 8 هزار عضو این تعاونی از جمله خدمات شایان حسین کارگر در مدت مسئولیت او در حوزه قضایی ارشق بوده است. 

گفته می‌شود حسین کارگر رئیس سابق حوزه قضایی ارشق به خاطر جدیت و پیگیری این پرونده از سوی برخی صاحبان قدرت تحت فشار بوده اما با شجاعت تمام و مسئولیت پذیری، پرونده فساد بزرگ تعاونی مرزنشینان را به سرانجام رسانده است.

بر پایه این گزارش در گذشته حوزه قضایی ارشق به عنوان یکی از حوزه های قضایی استان در آمار ورودی پایین پرونده ها بشمار می رفت اما در سال‌های اخیر به لطف مهاجرت معکوس نارس! تعدادی از ساکنان قبلی روستاها که عمدتاً از دهه‌ها پیش با ترک دیار اجدادی در پایتخت و دیگر شهرها زندگی می کردند،اکنون با طرح دعواها و شکایات متعدد و بی اعتنایی به اصل حکمیت یا همان ریش سفیدی و صلح و سازش در اختلافات ملکی و زمین های کشاورزی با ساکنین قدیمی، این حوزه قضایی را به عنوان یکی از شلوغ ترین حوزه های قضایی از نظر آمار پرونده ها مبدل کرده‌اند.
    
انتظار می‌رود سرپرست جدید حوزه قضایی ارشق با توجه به این مسئله و موضوعات مشابه و متعدد دیگر، ضمن آسیب شناسی دلیل تعدد پرونده های ورودی از طریق همفکری با وکلای مقیم منطقه ارشق و دیگر کارشناسان، رسانه ها، دست اندرکاران و مسئولان ذیربط، به راهکارهای لازم به منظور کاستن از حجم پرونده های ورودی به این حوزه قضایی بیاندیشد و برای آن اقدام قاطع داشته باشد. 
 
"ارشق" از بخش‌های تابعه شهرستان مشگین‌شهر در استان اردبیل و از مناطق مرزی کشور با حدود 85 روستا است. 
انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار