کد خبر: ۵۰۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 05 October 2017

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما به نقل از آران مغان، جمعی از كشاورزان خطه مغان استان اردبيل با نوشتن نامه اي به رهبر انقلاب، اعتراض خود را بر عدم پايبندي دولت در پرداخت بهاي تضميني گندم نشان دادند.

 

نامه كشاورزان دشت مغاني به شرح زیر است:

بسمه تعالی

«الزارعون کنوز الله فی ارضه»

محضر مبارک ولی امر مسلمین حضرت آيت الله امام خامنه ای (مدظله العالی)

با سلام و سلامتی و آرزوی طول عمر برای حضرتعالی و عزت برای ایران اسلامی

عذر سربازان بی نام و نشان خود را در دشت مغان در سنگر جهاد تولید و مرزبانی موجه شمارید که مجبور به نوشتن این نامه شدیم.

ما خود را تابع امر رهبری دانسته و پیرو رهنمودهای روشنگرانه عالی یکی از الزامات عملی شدن سیاست اقتصاد مقاومتی را گفتمان سازی در حوزه تولید دانسته و به این مهم در دشت مغان مشغول تولید محصولات کشاورزی هستیم معتقدیم کشاورزی اساسی ترین محور توسعه در کشور می باشد.

حضرت آقا؛ ما کشاورزان دشت مغان در پی تاکید حضرتعالی در خصوص خودکفایی گندم گرچه از حمایت های جدی مسئولان محروم بودیم اما خرسند از آن هستیم که در تامین امنیت غذایی کشور قدمی هرچند کوچک برداشته ایم و با افتخار جشن خودکفایی گندم را در نظام اسلامی برگزار کردیم.

حضرت آقا؛ گلایه از دست اندرکاران نظام به ولی امر مسلمین درسی است که از مولایمان علی آموخته ایم آنجا که حضرت خطبه شِقْشِقیِّه را به خاطر شکایت یک نفر قطع می کند و اکنون فرزند خلف آن حضرت بر آن جایگاه نشسته و ما کشاورزان گله مند از آنچه بر ما می گذرد هستیم. تاکید حضرتعالی مبنی بر پرداخت به موقع بهای محصولات کشاورزی و توجه جدی به روستاها گویا دستور کار مسئولان امر نیست چرا که با گذشت بیش از سه ماه از خرید تضمینی در دشت مغان پول گندم کاران کامل پرداخت نشده است.

حضرت آقا؛ اکنون موسم کشت دوباره گندم است و ما عاجز از خرید بذر. آیا عجز کشاورز در تامین بذر برای کشت دوباره محصول استراتژیک گندم با روحیه جهادی مسئولان هم خوانی دارد؟ گناه کشاورزان مغانی چیست که در فصل بهار علم و دانش شرمنده فرزندانشان شدند و اینک به علت بدهی سه ماهه فیش های برق و آب و گاز با قطع شدن آنها باید سرمای پاییز را در خاموشی سپری کنند؟ کشاورزانی که یکسال تمام چشم امید به رحمت خدا از دل خاک دوخته اند اینک به جای گرفتن مزد زحماتشان وعده سر خرمن از مسئولان می شنوند.

رهبر عالیقدر؛ اینکه کشاورزی این دشت با این سیاست های غلط بی اشتیاق به تولید گندم گردد قطعا با سیاست های اقتصاد مقاومتی در تناقض است و راه را بر تسلط دشمن هموار می کند دشمنانی که از تحریم دارو ابائی نداشتند قطعا برای به زانو در آوردن ملت شجاع ایران اسلامی از تحریم گندم پروایی نخواهند داشت.

جمعی از کشاورزان دشت مغان/ 12 مهرماه 96

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار