مدیرکل ارشاد استان اردبیل خبر داد
سید ناصر اسحاقی گفت: همزمان با هفته کتاب یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب اردبیل با همکاری ناشران و کتابفروشان در روزهای ۲۰ تا ۲۶ آبان‌ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۰۵۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 08 October 2017


به گزارش تابناک اردبیل، سیدناصر اسحاقی در نشست با ناشران و کتابفروشان استان اردبیل اظهار کرد: کتاب گنجی پربها و ارزشمند که در توسعه فرهنگی کشور نقش مهم و اساسی دارد و همانند خونی برای رگ‌های جامعه ضروری است.

وی با اشاره به نقش کتاب در تکامل فرهنگ‌ها گفت: کتاب، هم فرهنگ‌ساز است و هم می‌تواند سرنوشت یک ملت را دگرگون کند و به عنوان عاملی مهم در انتقال دانش و فرهنگ و نماد فرهنگ و تمدن بشری و مایه استحکام آیین‌ها و باورهای یک ملت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به برگزاری ۱۰ دوره نمایشگاه سراسری کتاب با حضور ناشران کشوری و استانی در اردبیل بیان کرد: نمایشگاه‌های کتاب، سهمی بزرگ در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دارند.

اسحاقی با بیان اینکه در دو سال گذشته به دلیل بعضی ناهماهنگی‌ها، موفق به برگزاری این رویداد مهم در استان اردبیل نبوده‌ایم، گفت: امسال با هماهنگی‌هایی که به عمل آمده، یازدهمین دوره نمایشگاه سراسری کتاب روزهای ٢� تا ٢۶ آبان و همزمان با هفته کتاب در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به صورت فصلی در شهرهای مختلف استان افزود:کتاب باید در طول سال در اختیار مردم و به ویژه علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان در برگزاری دوره یازدهم نمایشگاه کتاب اردبیل اظهار کرد: اینکه کتابفروشان و ناشران استان در برگزاری این رویداد مهم فرهنگی فقط تماشاچی باشند، خوب نیست و ما اعتقاد داریم که کتابفروشان و ناشران باید در متن نمایشگاه بوده و اجرای آن را بر عهده گیرند.

اسحاقی از کتابفروشان و ناشران به عنوان فرهنگبانان جامعه یاد کرد و افزود: ایده برگزاری نمایشگاه‌های کتاب توسط اتحادیه ناشران و کتابفروشان را برای نخستین بار ارائه و پیشنهاد کردیم و امیدواریم به عنوان استان پایلوت، با حضور مقتدرانه و فعال ناشران و کتابفروشان استان، این نمایشگاه را با شکوه و عظمت برگزار کنیم تا مشابه این کار در استان‌های دیگر هم صورت گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار