یک کارشناس سیاسی
یک کارشناس سیاسی گفت که اصرار نمایندگان استان اردبیل در خصوص گزینه خاص پیشنهادی برای تصدی استانداری، مصداق دخالت در امور اجرایی است.
کد خبر: ۵۰۵۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 09 October 2017

یک کارشناس سیاسی که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با تابناک اردبیل با بیان این که برخی نمایندگان استان اردبیل از موضوع تعامل دولت با نمایندگان مجلس در انتخاب استاندار این استان، تفسیر به رای می کنند، اظهار داشت: این خلاف اصل تفکیک و استقلال قوای سه گانه است که برخی بخواهند خواسته خود را یکطرفه بر وزارت کشور و دولت در تعیین نماینده عالی دولت در استان تحمیل کنند.

وی بیان داشت: البته این نافی اصل پذیرفته شده تعامل میان دولت و مجلس نیست و دولت موظف است در چارچوب این مهم، همه تلاش های خود را به انجام برساند و سعی کند با نمایندگان مجلس در همه امور همفکری داشته باشد و چه بسا بعضاً در ادوار مختلف دولتها شاهد بودیم که دولت بی دلیل روی موضوعی اصرار ورزیده و مجلس به ناچار و از طریق ابزارهای قانونی، وظیفه خود را اجرایی کرده است.
 
این صاحبنظر مسایل سیاسی گفت: همان گونه که مردم «وکیل الدوله» را برنمی تابند به همان میزان نیز نمی خواهند، نمایندگانشان بیش از حد متعارف در امور اجرایی دولت وارد شده و وظیفه نظارتی آنان در معرض سئوال و ابهام و خدشه واقع شود. 

وی افزود: دولت اظهار می کند که همچنان بر تعامل و همفکری با نمایندگان استان اردبیل برای جمع بندی و معرفی گزینه نهایی استانداری پایبند بوده و اما معتقد است که چارچوب و محدوده رویه تعاملی نباید مورد خدشه واقع شده و دولت را در انجام وظایفش دچار مشکل کند.
 

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: این موضوعی بدیهی و آشکار است که استاندار یک استان زمانی در انجام برنامه ها و ماموریت خود که بیگمان در چارچوب گفتمان حاکم بر دولت مستقر است، موفق عمل می کند که همراه و همسو با سیاست های دولت و به معنای واقعی، منصوب دولت باشد و لذاست که نباید از اصل تعامل دولت و مجلس چنین نتیجه گیری کرد که استاندار، لزوماً همراه و موردحمایت یکطرفه نمایندگان باشد.

 
وی افزود: این به ضرر استان است که استاندار آن صد درصد گزینه مورد نظر نمایندگان باشد، چرا که در روند کار، این استاندار است که نمایندگی دولت را در استان برعهده دارد و اگر استاندار تحمیلی نتواند در انجام امور با دولت همراهی کند، به اصطلاح دود آن به چشم مردم استان خواهد رفت و لذا بهتر است برخی نمایندگان قدری درباره پافشاری بیش از اندازه خود درباره گزینه استانداری و عواقب آن بیاندیشند.
 
این کارشناس سیاسی اظهار داشت: نمایندگان مجلس که وظیفه قانونگذاری را عهده دار هستند برخی از آنها نباید رفتاری بکنند که در افکار عمومی تلقی دخالت در امور اجرایی و احیاناً رفتار غیرقانونی و نقض غرض از آن متصور و متجلی بشود؛ بیگمان چارچوب های وظیفه نمایندگی مجلس مشخص است و مردم کاملاً به آن اشراف دارند.
 

وی با بیان این که تداوم روند کنونی تعیین استاندار اردبیل فرسایشی و خلاف تدبیر و مصلحت استان است،گفت: صرفنظر از مصادیقی که در رسانه ها در خصوص گزینه های مدنظر دولت و نمایندگان برای استانداری اردبیل مطرح است، انتظار بر این است که گزینه استانداری با توجه به اصل تفکیک قوا(مصرح در قانون اساسی) و رعایت چارچوب های تعاملی دولت و مجلس تعیین تکلیف شود و گرنه خروج از این چارچوب ها و اصرار بی دلیل بر خواسته خود نه تنها کارساز نیست بلکه مشکلات را پیچیده تر می کند.  

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
سلام
زمانی که نمایندگان کاری نمیکنند میگن که بی توجهی داشته اند حالا که همه نمایندگان یک صدا بر روی یک گزینه برای استانداری اردبیل نظر واحد دارند حالا شما میگین دخالت!!!! من با نظر نمایندگانی که خودمان اتخاب کردیم و به مجلس فرستادیم موافقم بالاخره باید بین نمایندگان و استاندار آینده تعامل وجود داشته باشد. انشالله گزینه مناسب برای استانداری اردبیل انتخاب شود. با تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار