مدیرکل استاندارد اردبیل:
مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری ۱۵ استاندارد ملی در این استان تدوین شده است.
کد خبر: ۵۰۷۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 12 October 2017

به گزارش تابناک اردبیل، هاشم علایی در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد تصریح کرد: تدوین ۲۰ استاندارد ملی در سال جاری برنامه ریزی شده بود که ۱۵ مورد تاکنون محقق شده است.

وی با بیان اینکه فن آوری اطلاعات، مدیریت بحران و آب و فاضلاب از جمله موضوعات استانداردهای تدوین شده است، ادامه داد: علاوه بر این تدوین استاندارد مراکز آب های گرم و سرد معدنی در اردبیل انجام شد.

مدیرکل استاندارد استان تاکید کرد: در وضعیت فعلی ۲۸۸ واحد تولیدی با ۶۴۰ فرآورده تحت پوشش استاندارد است که از این میزان ۴۷ درصد مصالح ساختمانی، ۲۸ درصد صنایع غذایی و کشاورزی، پنج درصد شیمی و پتروشیمی، پنج درصد فلزات گرانبها و ۱۱ درصد مابقی محصولات است.

علایی با اشاره به تحقق ۵۷ درصدی برنامه صدور پروانه اضافه کرد: در نیمه نخست سال ۲۲ مورد پروانه صادر شده است.

وی به انجام ۳۷۰ مورد بازدید فنی از واحدهای تولیدی اشاره و تصریح کرد: علاوه بر این ۶۷ درصد برنامه سال جاری نمونه برداری از واحدهای تولیدی انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان به انجام چهار هزار و ۶۲۵ مورد بازرسی در قالب طرح طاها اشاره و تاکید کرد: ۱۷۹ باسکول و هزار و ۵۵۰ مورد وسایل سنجش نیز آزمون شده است.

علایی همچنین بازرسی هزار و ۲۱۹ مورد نازل سوخت در نیمه نخست سال را یادآور شد و افزود: تا پایان سال این رقم به هزار و ۵۷۶ مورد افزایش می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار