رییس‌جمهور آمریکا مدعی شد: اقدامات خصمانه ایران تا امروز ادامه دارد و از حامیان اصلی تروریسم در دنیاست.
کد خبر: ۵۰۷۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷ 13 October 2017
تابناک اردبیل: رییس‌جمهور آمریکا مدعی شد: اقدامات خصمانه ایران تا امروز ادامه دارد و از حامیان اصلی تروریسم در دنیاست. 
 
دونالد ترامپ عصر روز جمعه به وقت واشنگتن در کاخ سفید در سخنانی ضمن تکرار ادعا‌های تاریخ مصرف گذشته و واهی اعلام کرد: رژیم ایران به تروریست‌هایی که در ۱۱ سپتامبر حضور داشتند کمک کرد از جمله پسر اسامه بن‌لادن.

وی با "دیکتاتور" خواندن رژیم ایران مدعی شد که این رفتار ایران هنوز ادامه دارد و ایران حامی اصلی تروریست در دنیاست و به طالبان، القاعده، حماس و حزب‌الله کمک می‌کند. امروز استراتژی جدید خودمان را در مورد ایران اعلام می‌کنم تا در مورد رفتار‌های خصمانه ایران بایستیم تا ایران هرگز نتواند به سلاح هسته‌ای دست یابد.

ترامپ در ادامه سخنانش همچنین در ادعا‌هایی بی‌اساس اعلام کرد که ایران در چندین حادثه بمب‌گذاری در کشور‌های عربستان، لبنان و کنیا دست داشته است که این حملات به کشته شدن صد‌ها آمریکایی منجر شده است.

رییس‌جمهور آمریکا در ادعا‌های واهی خود علیه ایران و برجام با بیان این‌که ایران با سلاح‌های خود کشتیرانی آزاد را در خلیج عربی (فارس) مورد تهدید قرار می‌دهد، ادامه داد: ایران آمریکایی‌ها را در داخل ایران به اتهام واهی زندانی می‌کند و حملا ت. سایبری به زیرساخت‌های ما و ارتش ما کرده است.

وی با این ادعا که ایالات متحده تنها هدف دیکتاتوری ایران نیست افزود: حکومت ایران شهروندان خود را به شدت سرکوب می‌کند و در جریان آنچه انقلاب سبز (اعتراضات سال ۸۸) نامید معترضان ایرانی را به گلوله بست.

وی گفت: در یمن و سوریه ایران باعث جنگ شده و در عراق نیز با دخالت‌هایش باعث ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در این منطقه شده است.

ترامپ با بیان اینکه ایران همچنان از بشار اسد حمایت می‌کند و سلاح در اختیار او می‌گذارد و این سلاح‌ها علیه کودکان سوری مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: با توجه به سابقه جنایتکاری ایران در گذشته و حال، اهداف سوء آن‌ها در آینده را نباید نادیده بگیریم. شعار محبوب ایران "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" است.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهوری آمریکا در حالی مدعی جنگ‌افروزی ایران در منطقه است که کشورش باید به ملت‌های منطقه جواب دهد که چرا مردم افغانستان را بدبخت کرده و ۱۸ سال ناامنی را در این کشور ایجاد کرده است و چرا عراق را ناامن کرده و داعش را بر مردم مسلط کرده است و چرا در امور داخلی کشور‌ها مداخله می‌کند؛ شاید فقط به این امید که سلاح بیشتر بفروشد.

این مقام آمریکایی با اشاره به چگونگی تصویب بر جام از نگاه خودش تصریح کرد: دولت قبلی آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را لغو کرد، در زمانی که این امکان وجود داشت که حکومت ایران از هم بپاشد.

ترامپ همچون گذشته برجام را یکی از بدترین توافقات عنوان کرد و مدعی شد که این یک توافق یک جانبه است و همان ذهنیتی که باعث به وجود آمدن برجام شد باعث انجام معادلات بد تجاری با این کشور شد.

رییس‌جمهور آمریکا در ادامه سخنان خود گفت: ما در آمریکا احتیاج به مذاکره‌کنندگان قوی داریم، توافق هسته‌ای با دیکتاتوری ایران مجرای تنفسی دوباره به آن‌ها داد و اجازه داد که بار دیگر به منابع مالی دسترسی پیدا کنند و از طریق آن به تروریست‌ها کمک کند.

ترامپ با بیان اینکه ایران ۱.۷ میلیارد دلار از ایالت متحده دریافت کرده و مقداری از آن از طریق فیزیکی به ایران منتقل شده است، گفت: تصور کنید این مقدار زیاد پول نقدی را که ایرانی‌ها در انتظار دریافت آن هستند. هم‌چنین برجام به ایران اجازه می‌دهد که برخی از برنامه‌های هسته‌ای خود را ادامه دهد و تا چند سال آینده محدودیت‌های اعمال شده علیه ایران به پایان می‌رسد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار