دغدغه‌های دانش آموزان در زمستان؛
با وجود اینکه گرمایش مدارس کانکسی دغدغه همه ساله در زمستان‌های سرد اردبیل است، همچنان ۳۷ مدرسه کانکسی در این استان دایر است.
کد خبر: ۵۰۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷ 15 October 2017

به گزارش تابناک اردبیل،  مدارس کانکسی در اردبیل اغلب در روستاهای صعب‌العبور، روستاهای کم جمعیت و با هدف تدارک فضای آموزشی برای دانش آموزان عشایر دایر شده است.

این سازه های فلزی هر چند می‌تواند بخشی از دغدغه تامین فضای آموزشی را پاسخ گوید اما همواره تابستان گرم، زمستان سرد و همچنین تندبادها که بخشی از ویژگی‌های اقلیم اردبیل است، به تهدید کانکس ها آمده و در برخی مواقع نیز اخباری از نارضایتی روستاییان به گوش می‌رسد.

هر چند زمستان به سازه های فلزی زودتر می‌رسد اما مدیر کل آموزش‌وپرورش استان اردبیل وجود مدارس کانکسی را گریز ناپذیر و بخشی از ضرورت تامین فضاهای آموزشی عنوان کرد.

احمد ناصری در گفتگو با مهر تصریح کرد: کانکس یا سازه های از پیش ساخته شده به دلیل رفع سریع نیاز به فضای آموزشی مورد استفاده است.

وی افزود: در مناطقی که امکان احداث ساختمان آموزشی وجود ندارد و یا جمعیت دانش‌آموزی به شدت پایین است می‌توان از کانکس برای آموزش استفاده کرد.

مدیر کل آموزش‌وپرورش استان با بیان اینکه کانکس بیشتر در روستاهای صعب‌العبور و کم جمعیت استفاده می‌شود، ادامه داد: در مناطقی که احداث ساختمان صرفه ندارد و می‌توان کانکسی دایر کرد از سازه های آماده استفاده می‌کنیم.

به گفته ناصری در وضعیت فعلی ۳۷ مدرسه کانکسی در استان داریم که برای گرمایش آن نیز از بخاری‌های استاندارد استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در ۳۸۸ مدرسه بخاری گازی، ۷۰۹ مورد بخاری نفتی، ۲۴۲ مورد بخاری تابشی و ۷۵۷ مورد حرارت مرکزی مورد استفاده است.

ناصری علت استفاده از بخاری نفتی در برخی مدارس را نبود لوله‌کشی گاز یا علمک گاز در منطقه دانست و افزود: استانداردسازی سیستم گرمایشی ۶۷۳ مدرسه در دست اجرا است که ۲۲۰ مورد به پیمانکار واگذارشده است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار