کد خبر: ۵۱۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 17 October 2017

پروسه‌ای که هر روز نام جدیدی به خود می‌بیند و البته شاید در روزهای آتی، گزینه‌های جدید دیگری نیز مطرح شود.

در اولین روزها بعد از رفتن خدابخش، گزینه‌های بومی بودند که کفه ترازو به نفعشان سنگینی ‌می‌کرد؛ ناصر نصیری، معاون سیاسی و امنیتی استانداری، از اولین گزینه‌ها برای تصدی‌گری استانداری اردبیل بود.

نماینده سابق شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی که امیدوار بود بعد از حضور کوتاه مدت خود به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل، حالا خود کرسی استانداری را تصاحب کند.

اما این گمانه‌زنی‌ها زیاد دوام نیاورد؛ بویژه بعد از انتخاب اقبال عباسی به عنوان سرپرست استانداری اردبیل، استاندار شدن نصیری نیز کم کم رنگ باخت.

همین اتفاقات باعث شد که این‌بارنام عباسی برای تصاحب صندلی استانداری اردبیل، بر سر زبا‌ن‌ها بیفتد؛چهره‌ای که در انتخابات ریاست جمهوری، جزو نفرات اصلی ستاد روحانی در اردبیل بود و اتفاقا همین موضوع، او را برای جلوس بر صندلی استانداری اردبیل امیدوار می‌کرد.

البته در این میان کمال‌الدین پیرمودن نیزاز گزینه هایی بود که علاقه زیادی برای نشستن بر کرسی استانداری اردبیل داشت که به یکباره در اظهار نظری قابل تامل با انتقاد از زیرآب زنی حسودان، عطای استانداری را به لقایش بخشید.

نماینده سابق اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به درخواست مردمی و نظربرخی از بزرگان دولت، به لحاظ ارتباط دوستانه و نزدیک با دولتیان، اشتیاق به تصدی استانداری اردبیل را داشتم که آنهم با پیگیری سیاست غیربومی گزینی وزارت کشور برای انتخاب استانداران و عدم استقبال نمایندگان مجلس و دبیران احزاب اصلاح طلب استان از اینجانب و زیر‌آب‌زنی حسودان، عطای استاندارشدن را به لقایش بخشیدم و علاقه ای به استاندار شدن در سایر استانهای دیگر کشور را هم ندارم.

البته در این میان نام حقیقت پور و سروری نیز به عنوان استاندار اردبیل مطرح شد؛ اما رفته رفته با توجه به سیاست دولت مبنی بر انتخاب افراد غیر بومی برای استانداری‌های سراسر کشور، تب انتخاب استاندار از بین نیروهای بومی‌ فروکش کرد؛ هرچند برخی از اعضای مجمع نمایندگان استان تا به امروز هم امیدوار هستند که یکی از گزینه‌های بومی برای استانداری اردبیل انتخاب شود.

در هرحال سیاست دولت بر انتخاب فرد غیربومی برای استانداری‌ اردبیل همانا و مطرح شدن نام‌های مختلف همانا؛ که البته هر یک از این گزینه‌ها برای خود موافقان و مخالفانی نیز در بین نمایندگان استانی داشتند.

یکی از گزینه های غیر بومی که اتفاقا مطرح شدن نامش، سروصدای زیادی را به همراه داشت، شهاب‌الدین چاووشی معاون سیاسی و امنیتی استاندار تهران بود.

چهر‌ه‌ای که به نظر می‌رسید مجمع نمایندگان استان شاید به دلایلی سوا از بحث توانمندی‌ها و شایستگی‌ها، چندان تمایلی برای حضور او در استانداری اردبیل نداشتند و ندارند.

البته نکته جالب در این میان خیل عظیم پیام‌های تبریک‌گونه و تمجیدی برخی از چهره‌ها و احزابی بود که با جدی‌تر شدن حضور چاووشی در اردبیل، در فضای مجازی منتشر شد.

در روزهای پرحواشی این انتخاب بود که این بار از گزینه دیگری برای استانداری اردبیل رونمایی شد؛ اسدالله رازانی استاندار سابق کرمانشاه.

پورحسین عضو مجمع نمایندگان استان طی یک مصاحبه ای از رازانی به عنوان گزینه نهایی وزارت کشور برای استانداری اردبیل یاد کرد.

حضور رازانی در اردبیل نیز با چاشنی حواشی همراه بود؛ کارنامه این چهره سیاسی در کرمانشاه موجی از نگرانی‌ اردبیلی ها را نیز به همراه داشت.

البته در همین خصوص "مرصاد” یکی از معتبرین سایت‌های خبری کرمانشاه، واکنش جالبی به احتمال حضور رازانی در استانداری اردبیل داشت.

مرصاد نوشت؛ استاندار معزول کرمانشاه که این استان را از رتبه پانزدهم بیکاری کشور به شکل دست نیافتنی به رتبه نخست رساند برای استانداری اردبیل مطرح شده است.

در هر حال حضور رازانی نیز در حد حرف و سخن باقی ماند تا گمانه‌زنی‌ها و شایعات برای انتخاب استاندار اردبیل همچنان ادامه داشته باشد.

البته در همین جو رسانه‌ای، نام سید جواد نگارنده نیز به عنوان گزینه استانداری اردبیل مطرح شد.

استاندار اردبیل در دوران اصلاحات؛ که شنیده‌ها حکایت از تمایل نسبی نمایندگان استان نسبت به واگذاری سکان هدایت استانداری اردبیل به او را دارد.

در این بین نام کامکار و بهنام جو نیز به عنوان گزینه های استانداری اردبیل به گوش رسید.

هرجند بشیر خالقی نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با رد همه گمانه‌زنی ها اظهار کرد: تا به حال مجمع نمایندگان و وزارت کشور برای معرفی یا انتخاب گزینه نهایی استانداری اردبیل به تصمیم نهایی نرسیده و همچنان در حال بررسی نامزد های پیشنهادی هستیم، فلذا هر آنچه که در فضای مجازی مطرح می شود شایعه ای بیش نیست.

در همین خصوص و شاید برای پاسخ به همه شایعات و شبهات بود که صدیف بدری رئیس مجمع نمایندگان استان در گفتگو این‌بار همه گزینه‌های روی میز دولت و نمایندگان برای استانداری اردبیل را رسانه‌ای کرد.

صدیف بدری ضمن انتقاد از تعلل وزارت کشور در انتخاب استاندار اردبیل اظهار کرد: در مورد انتخاب استاندار جدید، گزینه‌های بومی برای مجمع نمایندگان استان اردبیل اولویت داشت و در این راستا صادق سروری، اقبال عباسی و ناصر نصیری به عنوان گزینه‌های مجمع نمایندگان استان به وزارت کشور معرفی شدند.

وی گفت: از آنجایی که رویکرد دولت و وزارت کشور انتخاب استانداران غیربومی بود، مجمع با احترام به رویه دولت، در مرحله بعد سه گزینه غیربومی اکبر بهنامجو، عباداله کامکار و سیدجواد نگارنده را به وزارت کشور معرفی کرد که تا بدین لحظه وزارت کشور به جمع‌بندی نرسیده‌ است

بدری آشنایی با مسائل استان و توانمندی و داشتن انگیزه بالا را سه شاخص مهم برای مجمع نمایندگان استان در انتخاب استاندار جدید برشمرد و تصریح کرد: با توجه به سه شاخص یاد شده مجمع نمایندگان از چهار گزینه مطرح شده از سوی وزارت کشور که شامل آقایان بهنام جو ، چاوشی ، کامکار و رازانی است، فقط دو نفر را مشمول شاخص های مذکور تشخیص داده است

در هر حال باید اذعان کرد که طولانی شدن روند انتخاب استاندار اردبیل در این برهه زمانی، به صلاح استان نبوده و انتظار می رود وزارت کشور با سنجیدن تمام جوانب امر فردی توانمند و کاری را برای استانداری اردبیل انتخاب کند و این ماراتن به خط پایان خود برسد.

البته انتظار می رود مجمع نمایندگان استان نیز صرف نظر از دغدغه‌های سیاسی و با پرهیز از هرگونه رفتارهای سلیقه‌ای، افرادی کاربلد، توانمند و شناسنامه دار که در نزد دولتی‌ها نیز جایگاه شایسته‌ای داشته باشد و بتواند اردبیل را کانون توجهات مسئولان کشوری قرار دهد را حمایت کنند.

انتهای پیام/سبلان ما

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
یک فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
وقتی اسم این آقای کامکار برای شهر ما برای تصدی استانداری می آید نه من بلکه ما مردم اردبیل احساس حقارت می کنیم .
ناشناس
|
-
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
از استانداران سابق اردبیل دکتر حقیقت پور تنها شخصی بود در که در دوره مسئولیت استاننداری خود قاطعانه با دور اندیشی ، در سمت و سوی برنامه ریزی جهت تحقق اهداف عمرانی و ابادانی و سرمایه گذاری در زیر ساخت های استان شبانه روز در تلاش بود و واقعا می خواست و می توانست و قادر بود استان را بدرستی به سمت و سوی پیشرفت اقتصادی و فرهنگی و .......هدایت نماید ولی افسوس که این دوره کوتاه بود و متاسفانه ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار