آبفروشی در آرامستان‌ها از جمله کارهایی است که در روزهای آخر هفته بویژه پنج شنبه‌ها، بازار پررونقی دارد؛ روزهایی که به نام اموات رقم خورده و البته به کام همین آب‌فروشان است.
کد خبر: ۵۱۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ 20 October 2017


به گزارش تابناک اردبیل؛ آبفروشی در آرامستان‌ها از جمله مشاغلی است که در روزهای آخر هفته بویژه پنج‌شنبه‌ها، بازار پررونقی دارد؛ روزهایی که به نام اموات رقم خورده و البته بیشتر به کام همین آب‌فروشان است.

در این روزها که گورستان‌ها مملو از افرادی می شود که برای دیدار و زیارت اهل قبور خود می آیند، کودکان و نوجوانان نیز فرصتی می یابند تا با فروش آب، درآمدی برای خود کسب کنند.

آب‌فروشان،از اول صبح پنجشنبه در آرامستان حضور پیدا می کنند و با پرکردن بطری‌هایی، منتظرند تا کسی آنها را صدا بزند و از آنها برای شستن و تمیز کردن سنگ قبر متوفی خود درخواست آب کند؛ البته برخی آب‌فروشان نیز سماجت بیشتری به خرج می‌دهند و اگر کسی آب هم نخواهد، خود مشغول تمیز کردن سنگ قبر می شود و بستگان متوفی، حال از سر دلسوزی یا اجبار، مبلغی را به آبفروش پرداخت می کند.

علی یکی از آب فروشانی  که از اولین ساعات امروز در آرامستان بهشت فاطمه اردبیل، مشغول پرکردن بطری‌های آب بود در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: چندین سال است که در روزهای آخر هفته به اینجا می آیم و برای مردم آب می‌فروشم.

او ادامه می‌دهد: فروختن آب در آرامستان‌ها، تنها در روزهای پنجشنبه و گاها جمعه رونق دارد، و در سایر روزها، کسی اینجا آب‌فروشی نمی‌کند.

علی می گوید: پنج شنبه‌ها به‌طور متوسط 60 الی70 هزار تومان درآمد دارم؛ البته این برای زمانی‌است که از اولین ساعات روز، مشغول کار شوم.

او که از تعطیلی مدارس در روز پنج شنبه خوشحال است با خنده می‌گوید: خدا پدربانی و باعث این تعطیلی رو بیامرزه!

علی ادامه می‌دهد: البته تنها در این روزهاست که من کار می‌کنم؛ خانواده‌ام دوست ندارند از درس و تحصیل عقب بیفتم و برای همین، بقیه روزها مشغول درس خواندن هستم.

این آب‌فروش در خصوص اینکه هر بطری آب را به چه قیمتی می فروشی می گوید: بستگی به مردم داره. بعضی ها برای هر بطری آب 1000 تومان می‌دهند،بعضی 2000 و بعضی‌ها که دست و دلبازند 5000 تومان.

علی باز با خنده ادامه می‌دهد؛ البته افرادی هستند که برای 500 تومان هم چانه ‌می‌زنند و گاها این مبلغ را هم نمی‌دهند.

البته در این میان برخی از افراد هم هستند که با خودشان بطری آب می‌آورند که مذاق آب‌فروشان خوش‌نمی‌آید.

علی در این خصوص می گوید: البته بدتر از آن این است که برخی افراد با خواهش و التماس از ما بطری خالی آب را می‌گیرند و خودشان از شیری که در ورودی آرامستان نصب شده، آب می‌آورند.

 او می‌گوید: این کار برای ما، هم خنده دار است و هم ناراحت کننده.

انتهای پیام/سبلان ما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار