حدود ۱۵۰ نفر از استان‌های جنوبی کشور در لیست انتظار مرکز کاشت حلزون شنوایی شیراز هستند.
کد خبر: ۵۱۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ 21 October 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه زمان طلایی کاشت حلزون شنوایی تا دوسالگی است، از خانواده‌ها خواست تا زمان طلایی برای کاشت را غنیمت شمرند و آن را از دست ندهند.
دکتر سید بصیر هاشمی با تاکید بر ضرورت تامین اعتبار لازم از سوی سازمان‌های مربوطه برای خرید تعداد بیشتر پروتز کاشت حلزون شنوایی ، افزود: با تامین اعتبار می‌توان از زمان طلایی کاشت حلزون در کودکان ناشنوا  بهره بیشتری گرفت.
وی با بیان اینکه دولت برای رشد، آموزش و تحصیل یک انسان ناشنوا بیش از یک میلیارد تومان هزینه می‌کند، ادامه داد: هزینه کاشت حلزون برای هر ناشنوا حدود صد میلیون تومان است، که با انجام مراحل درمانی کاشت حلزون و حتی آزمایش‌های ژنتیکی پیش از بارداری می‌توان از بروز هزینه‌های سنگین پیشگیری کرد.
هاشمی، حمایت از بررسی ژنتیکی بویژه در خانواده‌هایی که دارای یک کودک ناشنوا هستند برای کاهش تولد نوزادان ناشنوا را ضروری اعلام کرد و بیان داشت: با انجام رایگان اینگونه آزمایش ها، گام‌های مؤثری در راه انجام بارداری‌های مدیریت شده  برداشته می شود .
رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی شیراز در ادامه ضمن اشاره به میزان بالای ازدواج‌های فامیلی در برخی مناطق ، گفت یک زنجیره کامل که بتواند خرده فرهنگ‌های ازدواج را تحت پوشش قرار دهد و شامل تحقیقات و آزمایش‌های علمی و پزشکی بویژه در حوزه ژنتیک باشد می‌تواند از تولد نوزاد دارای معلولیت‌های پیدا و پنهان پیشگیری کند که استقرار مشاوران ژنتیک در مراکز کاشت می‌تواند گامی رو به جلو در این مسیر باشد.
وی با بیان اینکه سالانه ۱۴۰ حلزون شنوایی برای ناشنوایان در شیراز کاشته می‌شود، افزود: کاشت حدود هزار و ۵۰۰ حلزون شنوایی به عنوان دستاوردی بزرگ برای مرکز کاشت حلزون شیراز محسوب می‌شود.
مرکز کاشت حلزون شنوایی شیراز ۱۳ سال سابقه فعالیت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار