کاهش 15 روزه حمل کالا از چین به اروپا
رئیس جمهور ترکیه در افتتاحیه راه‌آهن 826 کیلومتری «باکو-تفلیس-قارص» گفت امکان اتصال مستقیم اروپا به پکن از طریق این سیستیم ریلی فراهم می‌شود.
کد خبر: ۵۱۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵ 30 October 2017

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از رویترز، رهبران کشور‌های آذربایجان، ترکیه و گرجستان خط راه‌آهن 826 کیلومتری (500 مایل) را که سه کشور را به هم متصل می‌کند امروز افتتاح کردند.

این خط آهن مسافربری و باری است که بخشی از جاده ابریشم بزرگ است با گذشتن از کنار روسیه اروپا و چین را به هم متصل می‌کند و ظرفیت حمل یک میلیون مسافر و 5 میلیون تن بار را دارد.

این سه کشور توسط خطوط نفتی باکو - تفلیس - سیحان به هم وصل می‌شوند که توسط شرکت انگلیسی BP اجرا می‌شود و همچنین خط لوله گازی باکو - تفلیس - ارزروم هم وجود دارد اما ارتباط تجاری بین ترکیه و منطقه قفقاز محدودتر است.

 

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مراسم افتتاح خط آهن جدید گفت: خط آهن جدید باکو- تفلیس - قارص می‌تواند باعث تقویت اقتصادی در منطقه شود. این خط آهن جدید بخشی از جاده ابریشم بزرگ است و اهمیت آن این است که این پروژه را با استفاده از سرمایه‌های خودمان اجرایی می‌کنیم.

در مراسم افتتاحیه الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان، «جورجی کیوریکا شویلی» نخست وزیر گرجستان و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه حضور داشتند..

این پروژه در مجموع نسبت به برآورد اولیه 400 میلیون دلاری افزایش هزینه داشت و به بیش از یک میلیارد دلار رسید که مجموع آنها از صندوق نفت دولتی آذربایجان فاینانس شد.

خط راه‌آهن بین آذربایجان و گرجستان در سال 2007 آغاز شد که اجرای این طرح از سال 2011 بارها به تأخیر افتاد. 

این اتصال جدید زمان سفر را بین چین و اروپا حدود 15 روز کاهش می‌دهد که سرعت آن دو برابر مسیر دریایی و هزینه آن نصف سفر هوایی است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار