طی پنج روز و همراه با کاهش دما رخ می‌دهد؛
با ورود سامانه ناپایدار جوی به استان اردبیل، سه موج بارشی طی پنج روز آینده به تناوب مناطق مختلف این استان را فرا خواهد گرفت.
کد خبر: ۵۱۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸ 01 November 2017

به گزارش تابناک اردبیل، بررسی نقشه های پیشیابی هواشناسی نشان می دهد سامانه ناپایدار جوی از عصر امروز چهارشنبه وارد استان شده و موجب ناپایداری های جوی در برخی مناطق استان اردبیل خواهد شد.

براین اساس ناپایداری ها به صورت بارش باران و کاهش محسوس دمای هوا از امشب در شمال استان اردبیل آغاز شده و به تدریج سایر مناطق را تحت تاثیر قرار می دهد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در این خصوص به ورود سامانه بارشی از عصر چهارشنبه اشاره کرد و افزود: این سامانه پنج روز این استان را تحت تاثیر قرار داده و در این مدت کاهش دما و بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف پدیده غالب خواهد بود.

علی دولتی مهر پدیده های مورد انتظار برای این سامانه را آغاز بارش در شهرهای پارس آباد، بیله سوار و مناطقی از شهرستان های گرمی و مشگین شهر از عصر چهارشنبه، تغییر تدریجی جهت باد از سمت جنوبی به شمالی و کاهش دما بین سه تا شش درجه طی روزهای آینده برشمرد.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود طی امشب و فردا پنجشنبه مناطق شمالی و در روز جمعه مناطق جنوبی استان تحت تاثیر این سامانه ناپایدار قرار بگیرد.

مدیرکل هواشناسی استان شدت تاثیر این سامانه بارشی را در مناطق مرکزی کمتر از سایر مناطق عنوان کرد و ادامه داد: طی پنج روز آینده سه موج بارشی را در این استان شاهد خواهیم بود که موج اول بارش از امشب تا ظهر روز پنجشنبه به صورت متناوب در شهرهای شمالی خواهد بود.

وی شهرهای پارس آباد، بیله سوار و مناطقی از شهرستان های گرمی و مشگین شهر را از جمله این شهرها برشمرد و یادآور شد: موج دوم بارش نیز در روز جمعه بیشتر در مناطق جنوبی استان فعال خواهد بود.

دولتی مهر با تاکید بر اینکه موج سوم بارش را طی روزهای شنبه تا دوشنبه آینده به صورت پراکنده در مناطقی از استان شاهد خواهیم بود، اوج بارش ها را در روز پنجشنبه در شمال استان و در روز جمعه در مناطق جنوبی استان عنوان کرد.

وی بارش ها در مناطق مرکزی استان را خفیف دانست و بیان داشت: حجم بارش قابل انتظار در مناطق مختلف استان طی فعالیت این سه موج بین یک تا هشت میلیمتر بوده و پیش بینی می شود این سامانه طی روز دوشنبه از استان خارج شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نکته سنج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
عجب بارشی ...چه ابری چه بادی حسنک کجائی....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار