کد خبر: ۵۱۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴ 01 November 2017

  مراسم تودیع و معارفه استانداران اردبیل با حضور وزیر کشور،امام جمعه ، مجمع نمایندگان استان در مجلس و مسئولان کشوری و محلی در تالار فدک برگزار شد.

 به گزارش تابناک اردبیل،عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور بعدازظهر امروز چهارشنبه دهم آبان ماه 96 به همراه هیئت همراه و برای حضور در مراسم تودیع مجید خدابخش استاندار سابق و معارفه اکبر بهنام جو استاندار جدید اردبیل وارد فرودگاه اردبیل شد.

وزیرکشور:استاندار اردبیل مجری سیاست‌های دولت است

رحمانی فضلی در بدو ورود به فرودگاه اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین اولویت استاندار جدید اردبیل تحقق مطالبات مردم است که در این زمینه انتظار می‌رود برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند مبنای کار استاندار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: سیاست‌های دولت مبنی بر تحقق مطالبات مردم و توسعه استان توسط استاندار اردبیل در این منطقه اجرایی می‌شود و در این زمینه تاکید جدی داریم.

وزیر کشور افزود: با توانمندی‌هایی که در استاندار جدید اردبیل وجود دارد انتظار می‌رود استان اردبیل در مسیر توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر قرار گیرد.

رحمانی فضلی: تعاملی خوبی با نمایندگان برای انتخاب استاندار داشتیم

عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر بلافاصله به دیدار آیت الله عاملی  نماینده ولی فقیه در استان رفت و در سخنانی اظهار داشت: تعامل خوبی برای انتخاب استاندار اردبیل بین مجمع نمایندگان استان و مسئولان وجود داشت و انتظار می‌رود با تعامل و وحدت و همکاری همه‌جانبه استاند ار جدید اردبیل بتواند استان اردبیل را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دهد.

وی با اشاره به این که استاندار پیشین اردبیل خدابخش در طول مدت فعالیت خود زحمات زیادی را برای استان انجام داد افزود: انتظار می‌رود با حمایت همه‌جانبه استاندار جدید استان نیز روند پیشرفت استان را پیش بگیرد و بتواند در استان اردبیل مثبت عمل کند.

وزیر کشور با بیان این که بهنامجو گزینه خوبی برای جایگزینی سمت خدابخش بود بیان کرد:‌ استان اردبیل ظرفیت‌های مناسبی دارد که انتظار می‌رود این اولویت‌ها هر چه سریع‌تر مورد توجه واقع شود.

رحمانی فضلی بیان کرد: مهم‌ترین اولویت در حال حاضر برقراری امنیت و تحقق اقتصاد مقاومتی است که دولت در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده و انتظار می‌رود در استان اردبیل نیز تحولات عظیمی در حوزه اقتصاد به وجود آید و در این زمینه حمایت دولت برای توسعه و پیشرفت قابل توجه است.

عاملی:از استاندار جدید اردبیل حمایت می‌کنیم

آیت‌الله سید حسن عاملی هم در این دیدار اظهار داشت: حمایت‌های همه‌جانبه‌ای از استاندار جدید اردبیل برای توسعه و پیشرفت اردبیل انجام می‌شود تا شاهد پیشرفت و توسعه استان در عرصه‌های مختلف باشیم.

وی با اشاره به این که استان اردبیل نیازمند مدیریت خاصی است افزود: انتظار می‌رود با توانمندی‌هایی که استاندار جدید اردبیل دارد بتوانیم شاهد موفقیت اردبیل باشیم.

امام جمعه اردبیل گفت: بهنامجو سابقه مدیریت در استان اردبیل دارد که این یک وضعیت خوب بوده و می‌تواند برای استان خوب بسیار باشد.

عاملی اظهار کرد: استان اردبیل ظرفیت‌های زیادی دارد که متاسفانه در بخش‌های مختلف محروم و عقب مانده است که نیاز است در این زمینه اقدامات اساسی انجام شود.

وی اظهار کرد: حوزه اقتصادی برای استان اردبیل بسیار مهم است و انتظار می‌رود در حوزه اقتصاد و اشتغال منطقه توسط استاندار جدید اقدامات خوبی انجام شود.

امام جمعه اردبیل با بیان این که کشور در برهه حساسی قرار دارد افزود: دشمنان با ترفندهای مختلف درصدد تضعیف کشور هستند که با تعامل و همکاری مسئولان تمام نقشه‌ها دشمنان به یاس و ناامیدی تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: خدابخش زحمات زیادی در طول چهال سال گذشته برای اردبیل انجام داده که تلاش‌های وی شایسته تقدیر و قدردانی است و از این که امروز شاهد حضور یک اردبیلی در آذربایجان شرقی هستیم بسیار خوشحالیم و از این که یک استاندار توانمند در آذربایجان شرقی انتخاب شده به مردم این استان تبریک عرض می‌کنم.

امام‌جمعه اردبیل:استانداراز افراد توانمند در حوزه مدیریتی استفاده کند

به گزارش تابناک اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه استانداران اردبیل نیز گفت: از استاندار جدید اردبیل انتظار داریم در حوزه مدیریت استان از نیروهای تخصصی و کاردان استفاده کند و اگر چه این نیروها از جناح دولت بوده ولی نیروهای تخصصی و کاردان باشد.

وی با بیان اینکه از وزیر کشور انتظار داریم به چهار منطقه جعفرآباد، اصلاندوز، هشتجین و انگوت اهتمام ویژه‌ای داشته باشد، افزود: این بخش‌ها در گذشته مورد محرومیت قرار گرفته و انتظار داریم با عنایت ویژه وزیر این بخش‌ها در مسیر توسعه قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: یکی از مطالبات اساسی از استاندار جدید این است که استقلال فکری داشته و مدیون هیچ کسی نبوده و منت‌دار خون شهدای والامقام و مردم باشد.

عاملی تصریح کرد: دفاع از حقابه استان اردبیل از دیگر مطالبات مردم از استاندار است که در این زمینه باید اقدامات ویژه و اساسی انجام دهد تا با مسئله و چالش آب مواجه نباشیم.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به ویژه سرمایه‌گذاران خارجی در اردبیل از اولویت‌های مهم است که در این زمینه نیز باید استاندار اردبیل زمینه حضور سرمایه‌گذاران خارجی را در اردبیل فراهم کند چرا که حل مشکلات اقتصادی منوط به حضور سرمایه‌گذاران است.

وی راه‌اندازی راه‌‌آهن را از دیگر مطالبات مردم استان اردبیل دانست و اظهار کرد: حل مشکلات بیکاری و رکود واحدهای تولیدی نیز از جمله مواردی است که باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام شود.

امام جمعه اردبیل با قدردانی از استاندار پیشین استان اردبیل در طول چهار سال گذشته بیان کرد: خدابخش زحمات زیادی برای استان اردبیل کشید و از استاندار جدید نیز که فردی کاردان است انتظار می‌رود بتواند زمینه توسعه استان را فراهم کند.

خدابخش:در 4 سال گذشته اقدامات خوبی در استان اردبیل انجام شد

مجید خدابخش استاندار سابق اردبیل هم در مراسم تودیع خود گفت: در طول فعالیت دولت یازدهم پنج هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان اردبیل آغاز شده که از استاندار جدید اردبیل انتظار داریم با برنامه‌ریزی مناسب روند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان اردبیل را شتاب دهد.

وی تصریح کرد: در طول فعالیت چهار ساله در استان اقدامات بسیاری در استان انجام شد و با وجود اینکه قصوراتی ناخواسته رخ داده از مردم استان، عشایر دشت مغان و تمامی مناطق استان اردبیل و مردم مرزنشین طلب حلالیت کرده و از آنها قدردانی می‌کنم.

استاندار سابق اردبیل با اشاره به فعالیت در استان اردبیل بیان کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌های بنده در چهار سال گذشته اجرای پروژه پایاب خداآفرین بود که در این زمینه پیش‌بینی شده 60 هزار هکتار از اراضی دیم دشت مغان به آبی تبدیل شود.

خدابخش افزود: انتظار داریم با تلاش مجتمع نمایندگان استان منطقه آزاد تجاری اردبیل نیز به تصویب برسد که در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی گفت: نرخ بیکاری در استان اردبیل نیز نسبت به سال‌های گذشته به 9.7 درصد رسیده و انتظار می‌رود با اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و رونق واحدهای تولیدی تحول عظیمی در حوزه اشتغال در منطقه ایجاد شود.

استاندار سابق اردبیل با قدردانی از نماینده ولی فقیه در استان، مسئولان استانی، نمایندگان، مردم استان و اصحاب رسانه اظهار کرد: در این مدت تعامل همه‌جانبه‌ای بین همه وجود داشت و انتظار داریم با تقویت تعامل مردم، مسئولان و استاندار اردبیل، این استان در مسیر پیشرفت هر چه بیشتر قرار گیرد.

بدری: کشت و صنعت مغان به حیات خلوت دولتها مبدل شده است

برپایه این گزارش، صدیف بدری نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی  در این مراسم بیان داشت: در حال حاضر انتظار برای راه‌اندازی راه‌آهن اردبیل 12 ساله شده و انتظار می‌رود دولت و استاندار جدید اردبیل برای راه‌اندازی این پروژه اساسی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استان اردبیل با مشکلات زیادی مواجه شده است، گفت: از وزیر که فردی توانمند و تلاشگر است انتظار می‌رود بتواند مشکلات استان اردبیل را برطرف کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل از تعامل همه‌جانبه مجمع نمایندگان با استاندار جدید اردبیل خبر داد و افزود: انتظار می‌رود استاندار جدید با حمایت همه‌جانبه بتواند استان اردبیل را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد.

بدی بیان کرد: متاسفانه کشت و صنعت مغان در دولت‌های قبلی به حیات خلوت دولت تبدیل شده و نیاز است مسئولان کشوری برای جلوگیری از این امر اقدامات اساسی انجام دهند.

وی از استاندار جدید اردبیل خواست در انتخاب مدیران از مدیران متخصص و پاکدست استفاده کند تا با استفاده از مدیریت تخصصی و توانمند بتوانیم استان اردبیل را در مسیر پیشرفت قرار دهیم.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت نست و برخاست‌های فرودگاه اردبیل مناسب نبوده و با وجود اقدامات انجام شده ولی هنوز مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد.

بدری اظهار کرد: از استاندار اردبیل انتظار می‌رود از سیاسی‌کاری دوری کند و به اهداف دولت و مطالبات مردم ارج نهد.

وی آمار تصادفات جاده‌ای در استان اردبیل را بسیار بالا دانست و گفت: از وزیر کشور و استاندار جدید انتظار داریم تا نسبت به ساماندهی جاده‌های استان اقدام کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با بیان اینکه مردم دشت مغان و استان اردبیل از حقابه ارس به طور کامل دفاع خواهند کرد، افزود: در این زمینه وزیر باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشد تا در آینده مشکلاتی در این حوزه به وجود نیاید.

بدری از مشکلات بخش کشارزی استان خبر داد و بیان کرد: هم اکنون استان اردبیل با مشکلات بیکاری و رکود واحدهای تولیدی روبه‌رو است که باید در راستای رفع این مشکلات اقدام شود.

وزیرکشور:استاندار جدید اردبیل سابقه خوبی دارد

به گزارش تابناک اردبیل، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم تودیع و معارفه استانداران اردبیل گفت: 600 نفر برای تصدی استانداری استان‌های کشور اعلام آمادگی کرده بودند که مهم‌ترین اولویت انتخاب استانداران رعایت موازین قانونی، توانمندی و تعامل با مجمع نمایندگان و نمایندگان ولی فقیه در استانهاست.

وی گفت: انتخاب استاندار اردبیل نیز با تعامل مجمع نمایندگان و نماینده ولی فقیه در استان بوده که انتظار می‌رود با حضور استاندار جدید که فردی توانمند است شاهد تحول عظیمی در توسعه و پیشرفت استان اردبیل باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی مسئله نخست کشور است، افزود: در این زمینه دولت تمام توان خود را به کار گرفته است تا در تحقق منویات مقام معظم رهبری پیشگام باشد و نمایندگان دولت در استان‌ها رسالتی خطیر و حساس در این حوزه دارند.

وی با بیان اینکه مهمترین راهکار برای حل مشکلات اقتصادی کشور تحقق اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: دولت به تحقق اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای دارد و تمام توان خود را برای تحقق این امر به کار گرفته است.

رحمانی فضلی با اشاره به تحولات منطقه‌ای بیان کرد: کشور ایران با اقتدار همه‌جانبه در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است و روز به روز بر اقتدار ایران اسلامی افزوده می‌شود.

وی گفت: یکی از اولویت‌های اساسی دولت توجه ویژه به برنامه‌های فرهنگی است چرا که توسعه کشور در بخش‌های مختلف منوط به توسعه فرهنگی است که اگر فرهنگ مورد توجه قرار گیرد در تمامی بخش‌های اقتصادی،اجتماعی و سیاسی شاهد پیشرفت خواهیم بود.

وزیر کشور اظهار کرد: امنیت و اقتدار ایران در دنیا مثال‌زدنی است و با وجود اینکه دشمنان هجمه‌های زیادی بر علیه ایران دارند ولی کشورمان تمامی توان خود را برای تقویت امنیت کشور به کار گرفته است.

رحمانی فضلی بیان کرد: در حالی که استکبار جهانی و دشمنان میلیاردها برای تولید و توزیع سلاح هزینه می‌کنند تا به کشور ایران آسیب بزنند اما این امر نه تنها هیچ وقت توانمندی ایران را در حوزه امنیت خود کاهش نمی‌دهد بلکه آن را دوچندان می‌کند.

وی افزود: یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی اتکا به مردم  و استفاده از ظرفیت‌های مردمی بوده و باید در تمامی بخش‌ها از ظرفیت مردم استفاده کنیم چرا که ما قدردان ملت فهیم ایران هستیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه روز به روز بر پیشرفت و اقتدار کشورمان افزوده می‌شود، تصریح کرد: این امر در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری، خون شهدای والامقام، آگاهی و بصیرت ملت ایران و فعالیت دولت محقق شده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه محور و مرکزیت امنیت پایدار در کشور مردم است، گفت: دولت در حوزه امنیت با استفاده از مرکزیت مردم تمامی توانمندی‌های خود را به کار می‌گیرد.

وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت به کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: در این زمینه نیز برنامه‌های بسیار زیادی برنامه‌ریزی شده چرا که مقابله با آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های دولت است.

وزیر کشور با قدردانی از تلاش‌های استاندار سابق اردبیل گفت: استاندار سابق اردبیل زحمات زیادی در استان کشید و عملکرد وی رضایت دولت را به دنبال داشت و سبب ارتقای شغلی وی شد.

رحمانی‌فضلی افزود: استاندار جدید نیز سابقه خوبی در حوزه مدیریت دارد که در استان اردبیل نیز فعالیت‌های مطلوبی داشته و انتظار می‌رود شاهد رشد و توسعه اردبیل با توانمندی‌های استاندار جدید باشیم.

اردبیل باید به جایگاه مطلوب در کشور دست یابد

اکبر بهنامجو نیز در آیین معارفه خود به عنوان استاندار جدید اردبیل تصریح کرد: با شناختی که از اردبیل دارم این استان قابلیت‌های متعددی دارد.

وی افزود: با تجمیع نیروها می‌توان اردبیل را بهتر ساخته و زمینه توسعه آن متناسب با توانمندی‌ها را فراهم ساخت.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه استاندار سابق پروژه‌های زیرساختی آغاز کرده است، اضافه کرد: ضروری است زمینه توسعه زیرساخت‌های اساسی در استان فراهم شود.

بهنامجو متذکر شد: از جمله در بخش گردشگری می‌بایست توجه ویژه داشته باشیم؛ چراکه اگر دشمن چاه نفت را تحریم می‌کند نمی‌تواند گردشگری را تحریم کند.

وی افزود: با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها می‌توان اردبیل را به جایگاه مطلوب رساند و ما نیز در راستای تحقق نیازمندی‌های استان تلاش خواهیم کرد.

اکبر بهنام‌جو همچنین ظهار کرد: راه آهن اردبیل می‌تواند در یک زمان‌بندی مشخص و حتی قبل از موعد تعیین شده تکمیل شده و به اتمام برسد.

به گزارش تابناک اردبیل در پایان این مراسم ضمن تقدیر از مجید خدابخش، اکبر بهنام جو حکم استانداری خود را از دست وزیر کشور دریافت کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
کارشناس توسعه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
آقای خدابخش که دراین مراسم ادعا کرده اند در 4 سال مدیریت شان در استان اردبیل کارهای خوبی انجام شده کاش توضیح میدادند کدام کارهای خوب؟؟ اینکه در 4 سال هرگز در منطقه سکونت نداشتند تا مشکلات ونیازهای مردم را با تمام وجود حس کنند وبصورت پروازی مدیریت میفرمودند کار خوب بود؟ اینکه پتروشیمی اردبیل را تعطیل و به محل تجمع و تولید مثل سگهای ولگرد تبدیل کردند کار خوب بود؟ آیا بلاتکلیف نگهداشتن بیمارستان تروما بعنوان تنها بیمارستان سوانح وسوختگی کل استان کارخوب بود؟؟ اینکه کارگران مظلوم ذوب اهن شبها تا صبح درجلوی استانداری تحصن کردند و در مسجد میرزا علی اکبر اعتصاب غذایی کردند کار خوب بود؟ ایشان اگر این توانایی را داشتند روزانه فقط 40 متر از مسیر راه آهن را اجرا کنند در طول 1460 روز مدیریتشان که به فرصت سوزترین مقطع تاریخ اجرایی استان تبدیل شد بیش از 56 کیلومتر یعنی حدود یک سوم این پروژه آینده ساز تمام شده بود...
دلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
بی توجهی به شایسته سالاری و تخصص علمی در زمان مدیریت آقای خدابخش ، ضربات جبران ناپذیری به مردم و استان ما که برای کاستن از عقب ماندگیهای تاریخیش ، بیشترین نیاز را به افراد متخصص و متعهد دارد وارد کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
منصفانه قضاوت کنیم آقای خدابخش می خواست از ظرفیت تمام مدیران استان در توسعه استان استفاده کند ولی ایا واقعا اقایان و ...اجازه تصمیم به در خصوص فوق را به دلایل جناحی و قوم قبیله ای و.... استاندار محترم را در مدت حضور ایشان در استان دادند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار