منابع دیپلماتیک آمریکا تاکید می کنند که با وجود هیاهویی که در مورد دخالت روسیه در انتخابات ایالات متحده برانگیخته شده، واشنگتن امیدوار است که بتواند راه را برای یک راه حل جدی در سوریه هموار کند.
کد خبر: ۵۱۸۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 03 November 2017

به گزارش تابناک اردبیل، منابع دیپلماتیک آمریکا تاکید می کنند که با وجود هیاهویی که در مورد دخالت روسیه در انتخابات ایالات متحده برانگیخته شده، واشنگتن امیدوار است که توافق بین روسیه و آمریکا بتواند راه را برای یک راه حل جدی در سوریه هموار کند.

العرب نوشت: روسیه برای رسیدن به راه حل نهایی در مورد سوریه، به حمایت اروپایی آمریکایی نیاز دارد و پوتین در سفرش به ایران به استراتژی آمریکایی متمسک می شود.

به گزارش خبر ویژه، رئیس جمهور روسیه در سفر خود به تهران، پرونده سوریه را روی میز همتای ایرانی خود، حسن روحانی می گذارد.

روسیه به سمت افکاری گرایش دارد که هیمنه و نفوذ آن در مورد در اختیار گرفتن پرونده سوری در سایه حضور آمریکا در این کشور را ثابت می کند.

براساس بیانیه کرملین، رئیس جمهور روسیه برای انجام مذاکراتی با روحانی و الهام علی اف، به ایران رفته است. این در حالی است که به گزارش منابع آگاه روسی، مسئولان روسیه در هفته های اخیر، بویژه در سایه موضع جدید آمریکا در مورد نفوذ ایران در تمام منطقه،گزینه های در دسترس مسکو را بررسی کرده اند.

طرف روسی پیشنهادهای مستقیمی را از آمریکا دریافت کرده است، از جمله این پیشهادات درخواست واشنگتن از مسکو برای متحد شدن با تلاش های کاخ سفید در راستای مقابله ایران و شبه نظامیان تابع آن در داخل سوریه است.

منابع دیپلماتیک در آمریکا تاکید می کنند که با وجود هیاهویی که در مورد دخالت روسیه در انتخابات ایالات متحده برانگیخته شده، واشنگتن امیدوار است که توافق بین روسیه و آمریکا بتواند راه را برای یک راه حل جدی در سوریه هموار کند.

کارشناسان مسائل استراتژیک بر این عقیده هستند که پوتین تناقض موجود بین نیروهای روسی و ایرانی در سوریه را درک می کند، اما آماده دور کردن کشورش از ایران و ریسک هماهنگی با استراتژی آمریکا نیست؛ استراتژی که اساسا مورد تایید هم پیمانان ایالات متحده قرار نگرفته است.

مسکو بر ائتلافهای خود با تهران در پرونده های مختلفی در منطقه تکیه دارد و پیشرفت چشم گیر در روابط روسیه با عراق بویژه در زمینه انرژی، تنها بر پایه رابطه استوار با شریک ایرانی ممکن می شود.

به عقیده تحلیلگران مسائل مسکو، پوتین در تهران برای ایجاد راه سومی تلاش می کند که حدّ مقبولی از منافع را برای ایران تضمین کند به نحوی که با مزاج بین المللی نیز در تعارض نباشد.

رئیس جمهور روسیه به مشارکت و همکاری با ایران در مذاکرات آستانه تکیه خواهد کرد تا تهران را در مورد واگذاری حل مساله سوریه به ایران و روسیه، اقناع کند و موضوع سوریه به شکلی حل شود که منافع ایران در سوریه در نظر گرفته شود.

منابع نزدیک به دی میستورا فاش کردند که روسیه ائتلاف خود با ایران را بعنوان برگه ای در نظر می گیرد که در هر سازش و حل پیش رو در سوریه از آن بهره می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار