رئیس صنعت و معدن استان اردبیل:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: به دنبال بازرسی‌ها و نظارت‌های مستمر از واحدهای صنفی با سه هزار و ۳۴۲ واحد صنفی متخلف شناسایی شده به ارزش بیش از ۲۵ میلیارد ریال در سطح استان برخورد شد.
کد خبر: ۵۱۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ 03 November 2017

به گزارش تابناک اردبیل، سیدحامد عاملی در جلسه بررسی نظارت بر واحدهای صنغی اردبیل اظهار داشت: از ابتدای فروردین‌ماه امسال و در جریان بازرسی‌‌های انجام شده از واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی که به  تعداد 119 هزار و 622 مورد رسیده، از مجموع این بازرسی‌ها با سه هزار و 342 واحد صنفی متخلف به ارزش بیش از 25 میلیارد ریال برخورد شد و پرونده‌‌های مربوطه پس از تکمیل برگ گزارش بازرسی به تعزیرات حکومتی ارسال شد  تا مراحل قانونی خود را بپیمایند.

وی بیان کرد: براساس برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده روزانه از واحدهای صنفی در سطح استان اردبیل بازرسی به عمل می‌آید تا با متخلفان به طور جدی برخورد شود.

عاملی گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی صورت گرفته در راستای دریافت و پاسخگویی به هرگونه گزارش و شکایت واصله مردمی در بخش مشارکت‌های مردمی ستاد خبری نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تعداد یک هزار و 423 مورد گزارش از سوی مردم به صورت تلفنی و از طریق سامانه 124 و یا به صورت حضوری و مراجعه مردم به محل ادارات صنعت، معدن و تجارت در سطح استان دریافت شده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: از این تعداد 623 مورد متخلف و 795 مورد نیز غیرمتخلف شناخته شده و تعداد 5 مورد در حال بررسی هستند که تمامی گزارشات دریافتی مربوط به گران‌فروشی و کم‌فروشی بوده و هیچ گونه گزارشی در مورد کمبود کالا دریافت  نشده است.

وی تصریح کرد: در بخش بازرسی از میدان میوه و تره بار تعداد هشت هزار و 407  مورد بازرسی انجام پذیرفته است که 108 مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از 27 میلیون ریال پس از تکمیل پرونده به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

عاملی اظهار کرد: بازرسی‌های انجام شده در حوزه قاچاق کالا نیز تعداد چهار هزار و 287 مورد به ارزش بیش از 386 میلیون ریال بوده که از این تعداد 766 مورد مربوط به کالای دخانی، 455 مورد مربوط به انواع لوازم آرایشی، 241 مورد انواع مواد غذایی، تعداد 310 مورد مربوط به لوازم برقی و خانگی، 145 مورد مربوط به پارچه و پوشاک، 111 مورد صوتی و تصویری و موبایل و مابقی مربوط به سایر موارد بوده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در مورد تعداد پرونده‌های تشکیل شده در بخش قاچاق کالا بیان کرد: تعداد 93 پرونده در بخش قاچاق کالا تشکیل شده که از این تعداد 56 مورد مربوط به سیگار  و دخانیات، 10 مورد مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی، 6 مورد مواد غذایی،  5 مورد دارو و مکمل‌ها و 16 مورد مربوط به سایر موارد است.

وی افزود: تعداد 16 هزار و 524 مورد بازرسی در حوزه آرد و نان استان در مدت هفت ماهه سال 96 انجام شده است که در این رابطه تعداد 693 پرونده تشکیل  و به مراجع قانونی برای رسیدگی ارسال شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار