رییس شورای برنامه ریزی استان اردبیل همچنین گفت: هر مدیر اجرایی که تا چند ماه باقی مانده از امسال برای اعتبارهای عمرانی آن مجموعه با همکاری نمایندگان استان اردبیل در مجلس تلاش کرده و نیز در پیگیری و انجام برنامه ها و کارهای محوله موفق باشد مورد تشویق قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۵۱۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 03 November 2017

تابناک اردبیل: اکبر بهنامجو در جلسه شورای برنامه ریزی در استانداری اردبیل اظهار کرد: در فصل بودجه ریزی برای سال آینده هستیم که وزارتخانه ها و سازمان ها پیشنهادات خود را به سازمان برنامه و بودجه می دهند تا مبنای لایحه بودجه سال ۹۷ باشد که از همین روی انتظار می رود مدیران دستگاه های اجرایی با برگزاری جلسات پیگیری پروژه ها در تهران سعی کنند تا از ردیف اعتبارات ملی بودجه بیشتری را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: قطعا این پیگیری ها و همت و تلاش مضاعف مبنای جذب اعتبارات بیشتر و در نتیجه اسباب توسعه استان را فراهم می آورد که غفلت در این زمینه نیز به هیچ وجه بخشودنی نیست.

استاندار جدید اردبیل که در اولین نشست رسمی خود با مدیران این استان حضور داشت پس از دریافت گزارش های مدیران تعدادی از اداره ها و ارگانهای اجرایی این استان از آنان خواست تا از ابتدای هفته آینده ازطریق مکاتبه و نیز حضور مستقیم در تهران برای افزایش اعتبارهای مجموعه خود تلاش کنند.

استاندار اردبیل ادامه داد: بنده نیز به همراه نمایندگان مجلس در جذب این اعتبارات ملی در کنار مدیران دستگاه ها خواهم بود تا با رایزنی مداوم با وزرا و روسای سازمان ها ردیف اعتباری ویژه ای را برای توسعه استان اردبیل در بودجه سال آینده تعریف کنیم.

بهنامجو با بیان اینکه محور توسعه استان بر مبنای توسعه متوازن کشاورزی، صنعت و گردشگری تعریف شده است، تصریح کرد: در هر سه محور وظیفه داریم تا عقب ماندگی ها را جبران و مردم استان را به افزایش درآمد، اشتغال و کارآفرینی و رونق تولید امیدوار کنیم.

وی ضرورت همراهی رسانه ها به ویژه صدا و سیما را در این باب یادآور شد و گفت: بنده در دوره قبلی مسئولیتم در حین ورود با آغاز فعالیت مدیر کل صدا و سیما همزمان بود که با همکاری ها و همدلی ها سعی شد در آن مقطع شبکه استانی سبلان را راه اندازی کنیم و این بار نیز در یک تقارن عجیب معارفه ما با معارفه صدا و سیما رخ داده است که امیدواریم در این دوره نیز بتوانیم پوشش دیجیتالی و افزایش کیفی برنامه های صدا و سیما را در این استان شاهد باشیم.

استاندار اردبیل جذب میانگین ۴۵ درصد اعتبارات امسال را در هشت ماهه اخیر یادآور شد و اظهار کرد: هر چند جذب اعتبارات دستگاه های مختلف متفاوت است ما سعی خواهیم کرد سرعت جذب اعتبارات را بیشتر کنیم.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست از هفته آینده برای افزایش اعتبار دستگاه اجرایی خود تلاش کنند و از فرصت فصل بودجه‌بندی نهایت استفاده را داشته باشند.

بهنامجو با بیان اینکه در فصل بودجه ریزی باید از قدرت چانه زنی مان در جذب اعتبارات در حوزه تامین زیرساخت ها استفاده کنیم، افزود: مساله آب، راه و همچنین بهداشت و درمان برای توسعه این استان از ضرورت هاست و باید در ادای دین خود به مردم استان اردبیل سعی کنیم در این بخش ها ردیف اعتباری استان را جهشی واقعی ببخشیم.

رئیس شورای برنامه ریزی استان اردبیل با تاکید بر اینکه در جلسه شورای برنامه ریزی در کنار مدیران دستگاه های اجرایی دستگاه های حوزه نظارتی نیز بر روند کارها نظارت دارند، تصریح کرد: باید به صورت دقیق پروژه های ملی دستگاه های اجرایی استان احصا شود تا ما از طریق مدیران کشوری بتوانیم در جذب اعتبارات یک همت و تلاش جدی را داشته باشیم.

بهنامجو ضرورت ساخت بیمارستان هزار تختخوابی را در استان یادآور شد و گفت: ما هم از طریق فاینانس و هم از طریق قرارگاه خاتم الانبیا باید ساخت این بیمارستان را با تامین اعتبار از طریق منابع تعریف شده در این زمینه دنبال کنیم.

وی همچنین خطاب به فرمانداران نیز بیان کرد: امسال ۵۶۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی در استان اردبیل با همراهی بانک ها پیش بینی شده که باید فرمانداران در تعریف طرح های کارآفرین و اشتغالزا برای جذب این اعتبارات سعی و تلاش کنند.

رئیس شورای اشتغال استان اردبیل اضافه کرد: ما با همکاری دستگاه های مختلف و فرمانداران باید سعی کنیم تا سند اشتغال شهرستان های استان را براساس ظرفیت های موجود و یک افق روشن و راهبردی تهیه و تدوین کنیم.

بهنامجو پیشنهاد کرد؛ تا در کنار اجرای طرح پایاب سد خدافرین شبکه آبیاری و خطوط اتصال آن بخشی از اعتبارات این پروژه ها صرف ساخت و اصلاح جاده ها و محورهای مواصلاتی شود تا نظام بهره برداری و صادرات توانمندی را با استفاده از این شرایط شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: محورهای شریانی این استان از اردبیل به سمت شمال و جنوب باید به صورت چهارخطه و با رعایت موارد ایمنی با توجه به ترانزیتی بودن بخش عظیمی از این مسیر مورد توجه قرار گیرد و ما از طریق وزارت راه و شهرسازی می توانیم در این زمینه جذب سرمایه گذار و فاینانس را انجام دهیم.

رییس شورای برنامه ریزی استان اردبیل همچنین گفت: هر مدیر اجرایی که تا چند ماه باقی مانده از امسال برای اعتبارهای عمرانی آن مجموعه با همکاری نمایندگان استان اردبیل در مجلس تلاش کرده و نیز در پیگیری و انجام برنامه ها و کارهای محوله موفق باشد مورد تشویق قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار