معاون دادگستری استان اردبیل:
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: طبق آمار به دست آمده نسبت به نیمه نخست امسال آمار طلاق در اردبیل ۳۱ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۵۲۰۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷ 06 November 2017

به گزارش تابناک اردبیل، یوسف خدادادی بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی اجرای طرح تشکیل کلاس‌های آموزشی قبل از ازدواج برای زوجین در استان اردبیل اظهار داشت: طبق آمار به دست آمده نسبت به نیمه نخست امسال آمار طلاق در اردبیل 31 درصد کاهش یافته است و برای این که بتوانیم این آمار را به همین منوال پیش ببریم نیاز است اجرای طرح تشکیل کلاس‌های آموزشی قبل از ازدواج برای زوجین در استان اردبیل را محقق کنیم.

وی افزود: مهم‌ترین هدف ما تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از ثبت طلاق در استان اردبیل است که از ظرفیت‌های این کلاس‌ها باید به نحو احسن استفاده شود و زوجین را برای شرکت در این کلاس‌ها تشویق کنیم تا با رغبت در کلاس حضور یافته و از مزیت‌های این کلاس‌ها بهره‌مند شوند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: برای دستیابی به اهداف مورد نظر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و بهبود وضعیت موجود طبق مصوبه جدید شورای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دادگستری استان اردبیل زوجین پیش از ثبت رسمی ازدواج باید گواهی شرکت در کلاس‌های آموزشی قبل از ازدواج را دریافت کنند.

خدادادی بیان کرد: از دیگر محورهای برگزاری این دوره‌های آموزشی برای زوجین می‌توان به ارائه مباحث دینی شرعی، روانشناسی، تربیت فرزندان و وظایف زوجین در قبال یکدیگر اشاره کرد که انتظار می‌رود خروجی‌های مناسبی داشته باشد و روند طلاق در استان را کاهش دهد که در این زمینه همکاری متولیان و دستگاه‌های مربوطه امری لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: افزایش طلاق در جامعه ریشه در کم‌اطلاعی و ناآگاهی زوجین دارد و سبب می‌شود علاوه بر زوجین فرزندان و خانواده نیز از هم بپاشد که به همین منظور نیاز است با هدف جلوگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی در استان برنامه‌های مناسبی در استان مبنای کار قرار گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
خداروشکر . ولی بهتراست اول آمارازدواج گفته بشه که بسمت صفر میل میکند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار