پیرو پیش آگاهی ششم آبان ساکنان اردبیل طی نیمه دوم آبان در اکثر روزها شاهد بارش برف و باران خواهند بود.
کد خبر: ۵۲۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵ 06 November 2017

تابناک اردبیل: تمرکز بارش در این بازه برای شرق و شمال منطقه اردبیل انتظار می رود هرچند در مرکز و جنوب منطقه نیز بارش ها قابل ملاحظه خواهد بود.

باوجود آنکه در این مدت منطقه اردبیل از نزولات آسمانی و نعمت خداوند برخوردار می‌شود ولی در بعضی روزها و به خصوص در روزهای پایانی ماه تا اوایل آذر امکان اختلال در زندگی روزمره براثر برف، کولاک و سرما وجود دارد.

با پیش‌بینی هوای منطقه اردبیل دوشنبه  وزش باد گاهی بطور نسبی شدید ( ۷۵ کیلومتر در ساعت) امکان بارش خفیف به ویژه در بلندی‌های شرق منتهی به گیلان دور از انتظار نیست.

از روز سه شنبه کاهش و افزایش متناوب فشار و به موازات آن باد گرمیج و گاهی باد شمال شرق و احتمال بارش خفیف در شرق شاهد خواهیم بود.

بنابر اعلام پیش‌بینی‌های هواشناسی از روز چهارشنبه افزایش ابر و مه از جانب شمال و شرق و بارش ملایم و پنجشنبه با فراهم شدن امکان دریافت رطوبت در تراز میانی جو از دریاهای مدیترانه و سرخ و همراهی آن با جریان سرد و مرطوب عرض های شمالی بارش از شرق و شمال اردبیل آغاز و به تدریج به دیگر نقاط کشیده می شود.

بر همین اساس ناپایداری‌ها در بلندی‌های بالای ۱۴۰۰ متر به شکل برف انتظار می‌روند هرچند با نفوذ مرکز سیستم، بارش برف در دشت‌های اردبیل و نمین به خصوص از سحرگاه شنبه انتظار بی‌مورد نیست.

با ورود سامانه جدید از روز دوشنبه هفته آینده افزایش برودت هوا و ادامه بارش به ویژه در شرق و در اردبیل به شکل برف ریزه و تا آخر هفته اکثر روزها ابری و مه آلود و سرد و گاهی احتمال بارش و اغلب به شکل برف و باران ریزه خواهد بود.

بر همین اساس  باد و گاهی طوفان گرمیج و امکان خسارت همراه با افزایش دما و گاهی افزایش ابر با کاهش دما و بارش خفیف برف به خصوص در شرق پدیده غالب جوی هفته آینده است.

همچنین  با نفوذ یک ناوه عمیق با هسته سرد که با زبانه‌های پرفشار سیبری همراهی دارد برف و کولاک قسمت وسیعی از استان اردبیل را در بر می گیرد که می تواند دست کم برای پنج روز سبب مشکلاتی شود.

تثبیت قطعی این الگو و یا هرگونه تغییر در وضعیت هوا در کوتاه ترین زمان ممکن به استحضار می رسد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار