تابناک‌اردبیل گزارش می‌دهد
با شیوع آنفلوآنزای مرغی در آذربایجان‌شرقی و همسایگی با استان اردبیل، آژیر خطر برای گسترش این بیماری در اردبیل به صدا درآمد.
کد خبر: ۵۲۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ 07 November 2017
به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، احمد جهانسری در نشست بررسی و آسیب‌شناسی شیوع  آنفلوآنزای مرغی در استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: آنفلوآنزای مرغی اخیراً در برخی کشورها از جمله کشور ما شیوع پیدا کرده و نمونه هایی از این آنفلوانزا در استان ما نیز مشاهده شده که توسط نهادهای ذیربط از جمله دامپزشکی، جهادکشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی رصد و پایش می‌شود.

وی تصریح کرد: این در حالی است که با آغاز فصل سرما و کوچ پرندگان، احتمال شیوع این بیماری در سراسر کشور افزایش یافته است.

جهانسری گفت: خوشبختانه این موضوع در استان جای نگرانی ندارد و اگر مشکل حاد باشد قرارگاه زیستی استان آماده همکاری با نهادهای ذی‌ربط است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ادامه داد: با وجود اینکه در استان مشکل خاصی در این مورد نداریم اما رعایت نکات بهداشتی همانند تهیه مرغ و تخم مرغ از مراکز مجاز و بهداشتی زیر نظر سازمان دامپزشکی، عدم خرید طیور از بازارچه های غیر بهداشتی و محلی و نیز عدم شکار پرندگان مهاجر و خوردن آنها لازم و ضروری است.

وی همچنین توصیه کرد تا همشهریان در صورت مشاهده لاشه طیور از تماس مستقیم با آن خودداری کرده و سازمان دامپزشکی را مطلع کنند.

به گزارش تابناک اردبیل با توجه به همسایگی آذربایجان شرقی با استان اردبیل و شیوع این بیماری در این استان، انتظار می رود دستگاههای مسئول و ذیربط اقدامات پیشگیریانه جدی در مقابل گسترش احتمالی بیماری آنفلوآنزای مرغی به اردبیل انجام دهند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار